Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feil på Scarpa t2X?
#148582 18/12/2005 12:03 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Black Diamond hevder at det er feil i "cuffingen" på de nye T2X-skoene til Scarpa (05/06). Nå vet jeg ikke hva en cuffing er men det står i meldingen at den kan sprekke i åpen stilling så jeg antar at det er den midterste spennen på skoen. Meldingen ligger her:

http://www.bdel.com/about/scarpa_t2x_notice.php

Noen som vet noe om dette. Fikk mine nye T2X i posten i går og lurer på hvordan man kan se at det er feilproduksjon på "cuffingen"?

Farge..
vlad_drac #148583 18/12/2005 5:42 PM
Fersking
Fersking

Sjekk ut dette bildet..

http://www.bdel.com/gear/t2_mens.php

Dette er et gammelt bilde. Hvis støvelen din er kliss lik er det den gamle typen. Forskjellen er at den lille plastbiten som er mellom den midtre spenna og der det står "T2x" er nå rød, og ikke grå som på bildet.. Cuffen er "halsen" på støvelen, i mangel av et bedre ord å oversette det med.. smile

Uansett er det ganske lenge siden støvlene fra scarpa ble tilbakekalt, så hvis du fikk de igår er det vel ikke så stor fare for at de er av den typen som knekker..

Re: Feil på Scarpa t2X?
vlad_drac #148584 18/12/2005 6:46 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Såvidt jeg husker ble alle skoene tilbakekalt tidlig i oktober, med beskjed om at de nye skulle komme ut i november. Tipper dine er av den nye og feilfrie? typen, men hvis du er usikker kan du jo bare ringe butikken og høre.

No worries
vlad_drac #148585 19/12/2005 8:32 AM
Medlem
Medlem

Alle de defekte støvlene er rettet på, de få parene som gikk ut til kunder før feilen ble oppdaget er også tatt inn og reparert. (Det var snakk om mindre enn ti par som endte opp hos sluttbruker før feilen ble oppdaget, og alle disse var i USA)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå