Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
R6 eller R8
#148557 19/12/2005 1:40 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 7
SiriK Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 7

Hei!Hva er forskjellen på R6 og R8? Kjører R6 nå og er fornøyd, men er usikker på hva jeg skal kjøpe til de nye skiene mine.


Fjeren..
SiriK #148558 19/12/2005 1:56 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 106
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 106

.. inne i hylsene er litt kraftigere på R8, ellers er bindingene helt identiske. Dvs. at du kan "få R8" gjennom å skaffe nye fjerer; men la resten av bindingen sitte på skiene.


Re: R6 eller R8
SiriK #148559 19/12/2005 7:36 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 307
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 307

hvorfor forandre noe du er fornøyd med?

Kjøp R6er og oppgrader som Barks sier hvis det mot formodning ikke skulle virker..


Enkelt
SiriK #148560 20/12/2005 1:07 AM
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 48
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 48

R6 er mykere fordi det er en damebinding. R8 er tilpasset menn. Gjør jo ingenting å velger R8 selvom du er jente. Forskjellen er at R8 er kraftigere. Riktig som barks sier men kjøp enten eller. Er ikke så stor forskjell i pris. Får stort sett gode pakkepriser i butikker så det svarer seg å kjøpe hele sett...med mindre du finner brukt eller 04/05 modeller.


Er det..
SiriK #148561 20/12/2005 12:02 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 106
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 106

... i det hele tatt forskjell i pris på R6 og R8? Bindingene er jo identiske bortsett fra fjeren.

Mange gutter som kjører med R8 og belaster skiene sine mindre enn en del jenter. Bedre (etter min mening) å se på kjørestil, preferanser, vekt, lengde på støvel m.m. Kjører du fort på preppet underlag og vil ha grepp: R8. Kjører du lett som en fjer, superelegant og teknisk perfekt i løssnø; da er kanskje R6 det riktige selv om du veier 100kg og har hår mellom tennene. Støvlene har også mye å si; med en T2 er det ikke sikkert den ekstra spenningen i fjeringen har noe å si; en stor str. T1R derimot kan kjapt bli litt mye for en R6-fjer.



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå