|
 ScottyBob
|
Fersking
|
OP
Fersking
Har hørt rykter om at ScottyBob selges i Norge nå. Noen som vet noe om det?
|
|
|
 muligens Kvitfjell
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Scotty på skishopen i Kvitfjell skulle i alle fall ta inn endel par til demo. Regner med han kommer til å selge dem også. Ellers har jeg et par kliss nye HeadRush som jeg skal bli kvitt rimlig. Gikk litt for med forsendelsen, så jeg fikk et par Headrush istedenfor FatBastard som jeg bestillte. Ordnet seg kjapt, og de riktige skiene ble sendt med Fedex priority 5 min etter at jeg fikk gitt beskjed om feilen. Fant ut at det var enklere for alle om jeg fant en kjøper til HR her istedenfor å sende dem i retur. Skiene er 184 lange, har mørkt tredekke og ligger fremdeles i plast. Eneste drawback er at de allerede er drillet opp for ishop Bomber, men noen hull fra eller til skal ha lite å si for en såpass bred ski annet enn kosmetisk. Hvis du er interessert kan du sende meg en FF mail for mer info.
|
|
|
 Re: ScottyBob
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
 brisnorge.no
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Ja, www.brisnorge.no sier at Scottybob-skia kommer snart! Det er fett da! Har en del kompiser som bruker de skia, og de virker helt suverene!! Det blir nok et par FatBastards på meg! 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Er skeptisk. Har hørt de er pissmyke.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hørt at de er pissmyke??I år er første gangen de kommer med en standard flex. Tidligere har de blitt custombygget til hver eneste kunde med hensyn på preferanse og vekt. Selv om de har standard flex nå er stivheten forskjellig for hver lengde og hver modell. Har et par standard FatBastards (185) og standard HeadRush (184) her nå. Ingen av dem er det jeg vil beskrive som veldig stive, men pissmyke er de langt i fra. De gamle BobTailsene mine har custom "Race Flex", og er noen av de stiveste skiene jeg har vært borti (geniale bakkeski). Bare gjøre obs på at for den prisen du betaler for et par standardski fra bris faktisk blir dyrere enn det du betaler for et par customski direkte fra Scottybob. Customskiene begynner fra 700$ hvis jeg husker riktig.
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
har hørt at de er myke fra en kamerat som kjører med race flex, riktignok en av de breiere modellene. Men likefullt... De lurer ikke meg 
|
|
|
 Skal prøve mine nye HeadRush i morgen.
|
Fersking
|
Fersking
Gir tilbakemelding om min vurdering søndag / mandag...
|
|
|
 @KristianK
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dæven, hvis han synes de er myke lurer jeg på hva han kjører på når han er på stive ski. Min definisjon på pissmyke er PocketRocket, og de er definitivt mye mykere enn de standard flex scottybobene jeg har her nå.
|
|
|
 Til Tabaqui:
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Customskia fra ScottyBob koster kr $750. Akkurat nå ligger kursen på 6,7, noe som betyr at de spesiallagde skia koster kr 5025,- fra ScottyBob. Det mange glemmer, er at man må beregne frakt, mva og fortollingsgebyr. Altså vil et par spesialbygde ski fra ScottyBob koste over kr 7000.... I tillegg må man vente en del lenger før man får skia. Jeg synes ikke prisen til Bris er så gal jeg. Ble positivt overraska. Hadde kanskje trodd at så spesielle ski ville ligge litt høyrere i pris. Heldigvis for oss gjør de ikke det!  Gleder meg til å høre tilbakemeldingen JoneP!
|
|
|
 Ad pissmyke...
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Helt off-topic... Møtte en gammel russisk tele-boms i Zermatt i fjor, som var langt over gjennomsnittlig interessert i utstyr. Vi diskuterte bindinger i heisen - "Bishop Bomber, zey wil fuking break your knee!" - mens han kjørte på noe jeg tror var G3. Og de var pissmyke "Zeze bindings are soft as a pussy! ;-) Godt sagt!!!
|
|
|
 @ even_sen
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ok, da husker jeg feil. Er litt forskjell på prisen på custom skiene ettersom hvor mye custom de er. De skiene bris tar inn er standardskiene som ligger på 550$. Klart det er digg med en norsk importør. Mye enklere å forholde seg til enn en som ligger i statene.l Må allikevel skryte av servicen til Scottybob gutta. Selv om det tar lang tid å få de custombyggede skiene har det vært værdt det til nå. Blir spennede å prøve standardskiene i helgen. Nå var det fryktelig mye skryt fra min side her, men som endel sikkert har skjønt digger jeg konseptet med disse skiene 
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Pocket Rocketene satte jo standarden for hvor mykt det er mulig å bli. Pissmykt var vel i grunn litt drøyt sagt, men mykere enn snittet er vel lov å si? Uansett ikke bry deg så alt for mye om mine sleivete kommentarer, da jeg ikke har testet skien selv og igrunn bare synser.
|
|
|
 pissemyke er bare fornavnet
|
Fersking
|
Fersking
Ser for meg at jeg er den KristianK referer til når han sier at en han kjenner har dem og sier de er pissemyke. Vel det er ikke akkurat mine ord, men jeg ville vel sagt at er Jævelig mongo pissemyke. Har bestilt dem med race flex men siden de nå lages i china gikk det til h.Føler jeg kjører på en gammen skumgummi madrass uten laken.En annen ting er at de har den tyneste sålen jeg har vært borti. Lagde hull i skia mine første dagen da jeg traff en liten stein. Masse stress med å legge plast i sålen oppe på fjellet.Ellers en helt grei ski
|
|
|
 pissemyke er bare fornavnet.. piss meg i øret..
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
heisann!! festlig at du synes sb ikke bare er pissemyke, men jæ... mongo pissemyke.. hahaha... også festlig å se at du kjøre scratch bc.. for DE er jo iallefall IKKE JÆ.... MONGO PISSEMYKE!!! godt å se at du VIRKELIG har PEILING på hva du prater om.. herlig.. har ellers et par scratch bc og scottybob fat bastard selv, og kan UNDERSTREKE at fat bastard er EN DEL stivere en scratch.. jaja.. håper du ikke føler deg såret.. er sikkert ikke din feil at du ikke har så peiling.. går det ellers fint på ski og skred..?
|
|
|
 beklager paa det strekeste
|
Fersking
|
Fersking
jo a ski og skred er veldig bra. sitter i canada og skriver dette innlegget. maa vel nesten bare beklage min uvitenhet og regner med at du ikke ser paa det at jeg har kjort paa div ski hver dag den siste mnd som relevant naar jeg utaler meg om at sb er altfor myke. Tror heller ikke jeg sa noe om at de var mykere enn scratchene, som jeg er enig med deg er pissemyke. har uansett fatt meg et par skikkelige ski naa.Men... da jeg vokset bobene mine for et par dager siden la jeg merke til at det ikke er noe spenn igjen i skia mine. har kjort paa de i noen uke naa og de er helt flate og blafrer ja verre enn et lov i vinden. FLere som har merket dette.
|
|
|
 spenn(ende) ...????
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
heisann!! fremdeles SKIKKELIG uenig i dine refleksjoner rundt skia! Greit nok at det er en myk ski, men fy flaten for en fantastisk god myk ski. Men hva er opplevelsen de andre skiogskredgutta har av skia?? litt nyskjerrig bare.. syns det er rart, og nesten litt trist at du er så misfornøyd når skia ellers nesten utelukkende får god kritikk!! iallefall som jeg har lest og forstått. selv om jeg er enig i at scottybob til neste år med fordel burde produsere en stivere modell i tillegg til den de allerede har nå! og kanskje en enda breiere!!! vet at skia ved høy fart og ekstrem brattkjøring kan bli litt ustabile pga av noe myk bakski!! iallefall hvis man er av den litt tunge sorten.. som du sikkert vet at jeg ikke er:) men hvor i canada er dere? kicking horse? lake louise? whitewater? rogers pass? tell me!! håper iallefall dere har bedre snøforhold enn vi hadde!! nyt dagene. plutselig er du student igjen, og det suger!!! hilsen baklengssaltokompisen din fra gode gamle dager i rafsbotten!!:) hvis du klikker deg inn på denne linken, så ser du at de nye bobene ikke produseres med spenn lengre. mangel på spenn er altså ingen feil, men en ny konstruksjon..http://biglines.com/photos/blpic33571.jpg
|
|
|
 beklager!!
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
håper du så at den første mailen var mye kødd!! selv om jeg fremdeles er SKIKKELIG uening i dine meninger... hej då
|
|
|
|
|
|
 Ironi
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
For de som skulle la seg avskrekke fra å kjøpe et par 'Bobs ut fra ovenstående kommentarer er det vel bare å si at det ville vært en gedigen tabbe
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
hva vet vel sørlendinger om ski? Kjetil, du er vel rimelig godt oppi ScottyBob renkene, så dine utsagn kan kanskje tolkes som reklame, mens Olavs er oppriktige brukererfaringer? Jeg undres.
|
|
|
 kjære undrer
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
heisves kk! godt å høre at du undres.. det betyr jo faktisk at du tenker litt innimellom også!!! ikke dårlig til en bergenser å være.. jaja.. nok om det! ville bare si at jeg er en dedikert scottybobkjører som har mange mange høydemeter med fatbastard under beina det siste året.. om du vil kalle mine utsagn for reklame eller brukererfaringer er helt opp til deg!! synes ellers at stemningen her inn begynner å bli litt ekkel, så tror jeg tar kvelden.. god natt
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
hva vet forresten en spirrevipp som deg om stive/myke ski?
|
|
|
 hupp
|
Fersking
|
Fersking
gruppe en er nettopp ferdig med kurset i kicking horse og vi begynner i morra. er greie forhold. er visst nok veldig bra litt lengre west.stikker dit etter kurset. Skjonte fort at det var en liten spirrevipp fra krsand inne i bildet her saa tok ikke det hele saa veldig personlig. de fleste andre paa ski og skred er fornoyd tror jeg.og jeg kan ikke klage for jeg visste jo at det var en myk ski. men ikke at det var saa ille.hadde ikke vert like galt om skia hadde vert bredere under.og ja jeg er blitt en feit slask.
|
|
|
 sliter litt med treig pc
|
Fersking
|
Fersking
skia skulle selvsagt vert bredere paa midten og ikke under. sliter litt med uber treg internett og maskin her saa ikke like lett aa faa rettet opp
|
|
|
|
|
|
 tok sjansen..
|
Fersking
|
Fersking
Tok sjansen på å kjøpe meg scottybob fatbastard jeg.. Blir spennende å se hvordan de er med tanke på de splittede meningene om disse skia, men kan ikke skjønne at de kan være helt rævva siden scottybob tar skia i retur hvis du ikke er fornøy med de. Bør vel være brukbare ski da, men tiden vil vise. Fikk dem "billig" også ved å bestille direkte fra usa; ca 5800,- ski og cobra R8 bindinger inkl frakt og moms:) -ble noen kroner og spare iforhold til bris-norge..
|
|
|
 sorry mac
|
Fersking
|
Fersking
Du tar desverre feil ang det med at scottybob tar skia i retur. har nemelig prövd å sende dem i retur uten särlig hell. de har sluttet med den slags etter at de flyttet produsjonen til kina, noe som kanskje er et tegn på at skiene no er blitt masse produsert, hva vet vel jeg. Syns uansett det er trist med handcrafted skis fra usa som har made in china lapp på dem når du får dem.
|
|
|
|
|
|