Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips for tur til Val d
#147534 28/02/2006 3:01 PM
jorgent Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hallo!

Jeg og 3 kamerater drar straks til Val d'Isère... Lurer på om det er noen som har noen tips anngående kjøring, afterski osv..

Vi er 3stk på telemark og en på slalom, alle har kjørt mye på ski, men det er ikke noen av oss som er veldig rutinert på offpiste. Bør vi leie guide? Isåfall, hva bør vi gjøre da? Benytte oss av heissystemet, eller bruke en dagen på å gå med feller, for å så kjøre ned igjen?

Glad for alle tilbakemeldinger!

Hei
jorgent #147535 28/02/2006 5:09 PM
Entusiast
Entusiast

Først så tror jeg du finner mye info hvis du søker litt på forumet, mener å sett/svart lignende poster før.

Men for å svare på den ene delen av spørsmålet ditt, uteliv - vil jeg anbefale å teste ut afterskien i bakken. Er det bra vær og mye folk er det super stemning her. Rastamann med bongotrommer på taket, en kar med fele som drar helt på, en dame som går blandt folket og synger.. Folk danser på bord og er bra stemning.. Videre vil jeg anbefale saloon, mye smuude chicks som jobber i baren og er ofte live band som slår på stortromma.. Hvis du er hypp på sweedes så er det victors som gjelder.. Billig øl er det cafe face.. Er du i det trendy hjørnet så drar du på la graal, smuud sted men dyrere enn det en skiboms kan tillate seg.. når klokken runder midnatt så bærer det videre til dicks tea bar, det er vel kanskje den eneste nattklubben og er smuud her..

Hvis du er ute etter park er parken i valdisere bedre enn den i tignes, i hvertfall når jeg var der.. Da var det mye musikk og liv fra den chill out zonen som ligger midt i parken der.. Men leste også ett sted at parken i tignes var bedre i år..

Off Piste, hmm.. etter gondolen fra bunn., jobb deg opp mot venstre og helt til du kommer opp til det store skiltet "this is where the ski slopes endes", kjør under det og så følger du sporene, du får løssnø selvom andre også kjører her (med mindre det er år og dag siden forrige snøfall.. Ellers så er det bare å ta heisene mot toppene og ta bena fatt, man kan få mye fine toppturer uten å slite seg helt ut..

Valdi er ett fint sted, god tur!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå