Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Overnatting - Utah
#146117 05/12/2006 11:56 AM
Tjej Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har noen plasser å anbefale til 'å slå leir'? Alta, Snowbird, Solitude.. Vi vil helst bo i leilighet med kjøkken etc; ikke hotell med full pensjon. Navn på hotell/motell/B&B etc tas i mot med takk! Ellers er alle tips og råd velkomne! smile

Hmmmm....
Tjej #146118 05/12/2006 3:26 PM
Medlem
Medlem

Da jeg var der så mener jeg å ha oppfattet at det var ganske dyrt å bo oppe i fjellet. Vi bodde i hvertfall nede i byen og kjørte opp til Alta hver dag. Mulig jeg tar feil ang. prisnivået altså. Det er i hvertfall en haug av moteller nede i byen, f. eks. motel 66 (veeeeldig enkel standard).

Du finner vel det som er av hoteller/leiligheter i Alta her: http://www.altaskiarea.com

Eller her:http://www.skiutah.com/

God tur!!!

Utah forts..
Tjej #146119 06/12/2006 8:28 PM
Fersking
Fersking

Til SperSteinar!

Ja, det virker generelt dyrt å bo der borte, det virker som det kan lønne seg å bo i byn og heller ta buss/kjøre opp til skianleggene. Har du noen erfaringer med skibussene som går til de forskjellige anleggene?

Hvor syns du det var best å stå på ski?

Hvordan var det å leie bil, hva ligger prisene på? Er det noen kule steder det er verd å besøke? En kan vel se langt fra alpestemning på kveldstid, men det finnes kanskje noen plasser som de unge liker best?

CissyTakk for svar, forresten=)

hei:)
Tjej #146120 06/12/2006 10:51 PM
Medlem
Medlem

Det er definitivt billigst å bo i Salt lake city. Flere billige moteller der, ellers anbefaler jeg å dra til Park city også. På Nonamebar er det mulig å få alpestemning i massevis og Park city er veldig koselig og en kort kjøretur fra Salt Lake.

Alta/Snowbird var mine favoritter i forhold til skikjøringa, men de eneste overnattingsstedene der er hoteller med høye priser.

Er misunnelige på dere som er på vei til Utah, hadde en utrolig bra skiferie der borte!

Pudder....
Tjej #146121 07/12/2006 12:52 PM
Medlem
Medlem

Som de andre sier så er det dyrt å bo i dalene Big og Little Cottonwood Canyon, så nede i SLC er eneste alternativ hvis det ikke skal være for dyrt. Big har Brighton og Solitude som begge er hyggelige og gode skisteder med mindre folk enn i Little. I Little ligger Alta og Snowbird som er større steder, hvor særlig Alta har mye offpiste (men det er populært og blir fort oppkjørt!).

Beste stedet å bo oppe i Little er kanskje Peruvian Lodge. Fordelen med å bo i dalene er spesielt hvis det er mye snø og veien er stengt, fordi da har du nesten hele området for deg selv! Kan også anbefale å parkere bilen nederst i Big og ta bussen opp til Alta eller Brighton og gå på felletur over til neste dal, og ta bussen ned igjen. OBS mulig skredfare, sjekk ut: http://www.avalanche.org/%7Euac/newadvisory/advisory.php

Jeg har bodd ett år i Salt Lake og nå begynner det å bli nesten en storby. Et koselig lite spisested er The Pie (puben i kjelleren, ikke spisestedet på gateplan). Det ligger rett ved hovedinngangen til Universitetet (hvor det er kjempefint å studere og kjøre på ski samtidig ?..)

Takk takk.
Tjej #146122 07/12/2006 2:56 PM
Tjej Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

takk! For masse bra informasjon! smile Vi har funnet noen leiligheter som ser ok ut i Sandy; hva vet du om det? Prisen ser og grei ut; dersom de er ledige da...

Vrker som KjeilB kan dett her...
Tjej #146123 08/12/2006 11:50 AM
Medlem
Medlem

...så han får nok svare dere ang. Sandy wink

Jeg synes Alta var helt utrolig bra. Var i Park City og Snowbirdf også men det er minnene fra Alta som har festet seg best. Park City synes jeg egentlig var dårlig og dyrt i forhold.

Nå skal det sies at jeg var der borte i 1998 så mye kan jo ha forandet seg ifm. OL.

Siden det er så lenge siden klarer jeg heller ikke å huske noe ang utesteder. Men for å si det slik; man drar ikke til mormonernes hovedstad for å feste ;)Neida, det blir så bra så! Nordmenn er veldig godt likt der borte så dere kommer nok lett i kontakt med folk.

Bil er definitivt å anbefale altså for byen er ikke som Oslo hvor man kan gå rundt i sentrum og kikke seg rundt. Og ,med bil så er det jo ikek veldig langt til Las Vegas og Gran Canyon mener jeg å huske. Eller Moab som er et eldorado for terrengsykling...

Ah, dere kommer til å få det fett! Jeg får nøye meg med MT. Baker og Whistler jeg da... wink

Fresh
Tjej #146124 08/12/2006 12:14 PM
Medlem
Medlem

Sandy er et tettsted (suburb) rett sør for SLC hvor det er bygget ut masse særlig i forbindelse med OL i 2002. Det går trikk inn til byen. Det er sikkert helt greit å sove der.

Uten å dra dette til en politisk sak, men mormonere er harmløse vennlige folk som er opptatt av sine greier. En meget bra ting med Utah er at barene stenger tidlig! Da kan du kjøre ski, så dra på afterski, også vet du ved midnatt er du i seng fordi da stenger det. Da står du ?utvilt? og fresh i heisen neste morgen kl. 9. Så bra hadde du ikke følt deg hvis det ikke var for mormonene?.

lite turtips...
Tjej #146125 08/12/2006 12:36 PM
Fersking
Fersking

En liten kuriositet kan være å besøke Powder Mountain. Ligger 55 miles nord-øst for SLC, og har noen av USAs beste heisbaserte off-piste områder (samt rimelig cat og heli-skiing.) Og dere kan svinge innom Park City på vei hjem for litt amerikansk afterski-stemning. Og enig med kjetilB og SuperSteinar, meget trivelig og bra på plass å stå ski..God Tur

Takker og
Tjej #146126 08/12/2006 1:03 PM
Tjej Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

bukker for masse gode råd og tips! Vi fikk tak i en billig leilighet en uke i Sandy; så blir nok boende der første uka. Men skjønner at vi bør komme oss til en annen plas uka etter; mtp logistikk etc.. Har jo ikke lyst å tilbringe dagen lang i bil/buss...

Er det dyrt med leiebil der borte? For meg virker det som ALT er sjiit-dyrt der borte! hehe hun ene dama jeg snakket med der borte ang. leilighet sa "nothing is cheap here honey!".. smile

Hehe...
Tjej #146127 08/12/2006 3:11 PM
Medlem
Medlem

Godt sagt KjetilB!

Jeg synes nå at det er best å selv bestemme når man skal gå hjem jeg da. Men selvsagt; best å ikke dra festen utover natta så man er fresh dagen derpå.

Tjej; jeg synes ikke det var megadyrt i 1998 men mye kan som sagt ha skjedd etter 1998. Du kan nok få en mye bedre deal hos mindre utleiefirmaer enn Avis, Hertz ol. Og jeg tror det er billigere om dere ikke leier bil på flyplassen. Det kan være dyrt der ift. at det er i USA men med dagens dollarkurs er det nok ikke helt ille for oss Nordmenn.Jeg tror ikek jeg husker feil ang dollarkusen da jeg var der. Mener den var nærmere 10 NOK og at vi betalte 6-700 NOK for et dagskort i Park City. Det er drøyt altså!!!!Park City har forøvrig en ganske kul cowboygate - history streeet eller noe i den duren, men gamle cowboybygninger. Det bør oppleves!!! Og så har du jo Stein Eriksen Lodge i Deer Valley. Supersnobbete men interessant. Er han der selv så sier han gjerne hei til nordmenn wink

En annen sak - det er megastrengt å kjøre utenfor gjerdene i anleggene der borte. Man kan få skyhøye bøter så ligg unna!!! Men det er deff mye bra offpiste innenfor også, så ikke vær redd for at det bare blir "manchestersnö" på dere wink

SS

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå