Jeg kjører telemark på Seth Vicious. De er kanskje ikke superfat (98cm på midten), men det er uten tvil de beste skiene jeg noensinne har hatt. De spiser alt, pudder, fokksnø/is, preppa bakke, skog, alt.
90% av skiene nevnt over er bare vanlige fatski, så vidt rundt 100 på midten. Superfat blir Fat-ypus med sine 140 mm på midten. Og som Odd sa, funker fint til telemark...
jeps, funker bra med feite ski, kjørte noen dager på atomic helidaddy, 130 104 120 i 190cm og det gikk så det suste i løssnøen det. men ikke like hyggelig i tette trær kan seg si, eller på windslabs og skare! da holder det med 95mm under foten.
Hvorfor fortsetter folk å legge inn forslag på fatski når det blir spurt om megafats?Kikk èn gang til på skiene deres, så ser dere at de ikke er sååå breie..
om du velger super fat, mega fat eller hva f... så husk og ikke sett på altfor høye klosser, jeg satte på 30 mm på mine og da fikk jeg problemer med at jeg bare dro løs bindingene fra skia, skifta til 20 mm og har fungert bra etter det. Blir mere stabilt både når det gjelder pudderkjøring og jibbing også synes jeg synes jeg.smak og behag seff, men greit og ha det i bakhue
Funker steike bra til topptur og freeridekjøring.Lengder 183, 191 Bredde foran 136 Bredde midje 107 Bredde bak 126 Radius 24,72m (i 183) Vekt 4,22 (i 183) Twintip Ja