Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Stor forskjell på T2 og T1?
#145611 06/02/2007 2:41 PM
Gardulf Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Eg har ein plan om å kjøpe meg T1, men er usikker om det er veldig stor forskjell på den eg har no som er T2 og den svarte storebroren. Køyrer for det meste ZAG Gold 191 og utanfor løyper, men nokon gonger må eg jo inn i pisten for å komme til trekket igjen. Då kjenner eg hvor håplaus eg er med kombinasjonen T2/ZAG Gold. Skia er tung å få på skjær og det blir mest paralellsving ned til heisen. Etter nokon turar er eg dønn utslitt. I laus snø funker det fint.

Nokon som har erfaring med eit slikt bytte? Vil eg være i stand til å få meir press på kanten med T1, eller er det samma greia? I tillegg sitter festet på leggmuskelen min ganske høgt så fra ankelen og opp til tjukkleggen er det skikkelig tynne kyllingbein. Får liksom ikkje stramma orntl'i inn rundt leggen og beina blir vinglete inne i støvelen(T2). Merker det samme på randostøvlene.Dette kunne jo blitt betre med ein formstøpt innerstøvel. Nokon som veit om ein plass dei gjer dette i Norge? Har sjølvsagt Scarpa sin formstøpte, men den er som sagt for god plass rundt leggen.

T1 og Gold
Gardulf #145612 06/02/2007 2:59 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg kjører også Zag Gold 191 med Linken og Scarpa T1 Freeride. Jeg synes det funker forbausende godt også i preppa løyper bare det ikke er for mye is. Goldskia kommer selvsagt best utav det i offpisten, men det blir et kompromiss.Jeg har ikke prøvd T2, men det vil jo virke mest naturlig at du får mer trykk på kanten av en litt høyere støvel, eller hur?

har også...
Gardulf #145613 08/02/2007 11:49 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg hadde T2/Gold i fjor. Ingen problemer med det. her er det enten generelle støvelproblemer med tynn legg eller manglende teknikk som er årsaken. Foreslår at du oppsøker en støvelekspert og sjekker om innerstøvel kan tilpasses mer. Hvis det ikke funker med T2, funker det heller ikke med T1. Lykke til!

Ja
Gardulf #145614 09/02/2007 12:01 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

det er stor forskjell på T1 og T2. Har ikke prøvd Zag skien, mulig den ikke er helt topp på is, men T1 med en annen ski er i hvert fall helt konge på is og alt annet underlag. T2 blir liten og ustabil i forhold.

Jeg ville uansett ha prøvd litt forskjellige støvler og funnet ut hvilken som passet best til deg. Ikke alle støvler passer alle føtter like bra

hvorfor
Gardulf #145615 10/02/2007 2:46 PM
Fersking
Fersking

kjøpe T2 når man kan kjøpe T1, men på en annen side, hvorfor kjøpe noe som helst, nå som ntn snart kommer og alle skal ha det, og man får kjøpt dagens sko for en slikk og ingenting...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå