Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ryggskinne.
#14425 13/04/2007 11:30 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg ønsker tips om ryggskinne, trenger en som har stropper rundt beina ala klatresele. Er 1,60 høy(lita) men en rygg som tilsvarer 1.50.

Ryggskinne
krattfinn #14426 14/04/2007 6:31 PM
Fersking
Fersking

Hvorfor skal du ha en skinne som har reimer rundt beina? Dainese har noe av de beste skinnene. De sitter bra og kommer i mange str. De har seler over skuldrene og belte i livet. Det er vel nok for de aller fleste??? Funker bra for de jeg kjenner.

scott
krattfinn #14427 15/04/2007 11:16 AM
Medlem
Medlem

scott har en med reimer under beina, vet ikke hvordan den er å ha på. Men jeg vet en ting: det er at Dainese sin er den beste jeg har prøvd noen gang

Krattfinn???
krattfinn #14428 21/04/2007 8:01 PM
Medlem
Medlem

Høres ut som om du er medsøster i måten du ordlegger deg på, men "krattfinn" høres da unektelig ut som mer maskulint??

Vel, siden du er 160 og med en "150-rygg" og ønsker stropper mellom beina, går jeg ut i fra at du antagelig har opplevd det samme som meg, nemlig at ryggskinner for herrer har velcro'n festa for langt nede (oppå bekkenbeina), og dermed fører til at skinna glir opp når du beveger deg. På damemodellene er det tatt hensyn til at kvinner har bredere (heldigvis) hofter, og stramminga sitter derfor høyere.Både Dainese, POC, Demon og andre har såkalte "skilpaddeskjold", altså stive, leddede plater oppå hverandre laget av hardplast. Noen av disse hindrer at ryggen får bevege seg naturlig, særlig i "svai", og dermed glir de lettere opp. Komperdell lager skinner av et mykt materiale som er ekstremt støtabsorberende, og som lettere følger ryggens naturlige bevegelser. Poenget med ei ryggplate er først og fremst at den skal ta opp belastning og støt ved å fordele trykket over et større område. Når du skal velge skinne, bør du uansett prøve noen forskjellige, og velge en du synes sitter selv om du bøyer og vrir deg i alle retninger. Skinna skal dekke øvre delen av korsryggen din (omtrent til rompesprekken), og bør ikke være lengre enn at den går rett over den øvre kanten av skulderbladet ditt. NB! POC har avtagbare polstringer for nakke og halebein.Har selv kjørt med en for stor Dainese herremodell, men tør ikke mer fordi den glir opp og "tar" meg i nakken. Prøvde en damemodell fra Komperdell i helga, superduper! Det finnes forøvrig hele dresser, type badedrakt eller med shortslengde, og løse shortser du kan feste sammen med overdelen. Lykke til, og...bedre med tom lommebok enn lam fra livet og ned...!

Junkyard.com eller skistore.se
krattfinn #14429 06/05/2007 1:59 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

www.junkyard.se og www.skistore.se har jeg sett de har ryggskinner med stropper til å ha rundt beina.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå