Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Montere G3 targa-bindinger på K2 World Piste
#144028 05/01/2008 3:35 PM
gmb Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har nettopp kjøpt meg K2 World Piste og G3 Targa-bindinger. På skiene er det hull for å skru i vanlige skruer (med gjenger), men skruene som fulgte med bindingen er skruer for å sette rett i skiene(treskruer?). Er det bare dra ned på den lokale jernvarehandelen og finne skruer som passer? Tror også de har klart å sende feil størrelse på de vanlige skruene som fulgte med, får iallfall ikke festet antikladde-plata (den røde plata som er der du har tærne). Men ekstraskruen under antikladde-plata passer. Kjøpte ski og bindinger fra frluftslageret.dk

Er det evt noen som har erfaringer med å feste G3 targa på K2 ski der det allerede er hull for å feste bindingene? Eller har noen forslag til hvordan jeg kan fikse dette problemet?

Klag
gmb #144029 11/01/2008 11:38 PM
Entusiast
Entusiast

Har du kjpøt begge deler i samme butikk (hvorfor ba du dem ikke å montere)? I så fall kalg og be dem gi deg riktige skruer. Jeg er usikker på om du får tak i riktige skruer hos jernvaren,da jeg ikke tror dett er standard skruer. (gjengene er nok standard men trolig ikke hodene og lengden) Du kan prøve, men jeg ville heller ha kontaktet butikken der du kjøpte utstyret først.

Ta deg en tur til din lokale sportsbutikk
gmb #144030 12/01/2008 10:12 PM
Ske Offline
Fersking
Fersking

Stikk innom din lokale g3 forhandler! ta med k2 skruene og g3 skruene som normalt følger med ski/ binding. Er de normalt service innstilt bytter de enkelt. Fikk du ikke med k2 skrue sett, klag! har selv monter g3 på hippi stinx med snowboard skruer uten problemer. sjekk skruelengden!

Problem løst
gmb #144031 14/01/2008 10:48 AM
gmb Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tok med meg ski og binding ned på den lokale jernvarehandelen, og fikk hjelp til å finne skruer som passet. Skruene kosta meg vel ca 20 kr, så var ikke akkurat noen stor ekstrautgift smile

Har fått prøvd ski/binding i noen dager nå, og er strålende fornøyd så langt!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå