Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Test av Stöckli Stormrider XXL
#144006 06/01/2008 4:52 PM
Matrix Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg vurderer og kjøpe meg Stöckli Stormrider XXL til telemarks kjøring. Noen som har prøvd disse skia og som kan si hvordan de var?

Skiene finnes på denne linken.

http://www.telemark-pyrenees.com/shop/product_info.php?manufacturers_id=45&products_id=3177

hmm...
Matrix #144007 06/01/2008 8:55 PM
Medlem
Medlem

Tja, tror aldri jeg ville kjøpt den skia! men kommer helt ann på hvor du skal kjøre. Men med mindre du er en usedvanlig lettbygd og liten mann, så ville jeg ikke kjøpt ski som var smalere enn ca 100 mm på midten!

Stormrider xxl
Matrix #144008 06/01/2008 9:31 PM
Fersking
Fersking

Eg er ein kar som kjøpte desse skia frå TP i vår faktisk. Køyrer telemark,og har montert Hammerhead telemarkbindingar på dei. Eg er 1,76/77kg, og har skia i 1,78. Greitt nok at dei ikkje er så breie på midten, men køyreopplevingar kan vera så mykje. Dette er ei ski som tåler stor fart, er stabile, og bit utruleg godt ifrå seg på hardt/isete underlag. Her i Myrkdalen har eg ikkje vore redd for å ta dei med meg i laussnøen heller, går bra d også. Skia har vore med meg på nokre toppturar, m.a. i Indre Sogn ein stad, og dei har gjeve meg mykje moro på nedturane. Ser på skia som verkeleg gode all-fjells-ski som er moro å eiga. Dette er flotte og solide ski. Kan nemna at dei fekk særs god kritikk i test i "Åka skidor" nr. 5/07, men også i nokre andre testar eg har funne på nettet. Sjekk ellers ut Støckli outdoor sport...

stormrider xxl
Matrix #144009 14/01/2008 2:40 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Kan bare føye med til forrige innlegg.. Er 170cm og 77kg og har de i 186 med G3 binding. Brukt mest i bakke hittil og er storfornøyd. Lengdemyke, men skikkelig vridningsstive. Sitter godt på hardt, samtidig som de har mykhet og areal til ok flyt utenfor. Ikke noen reinspikka pudderhunder, men det vil alltid være enten eller mellom pudderegenskaper og kantgrep og moro i bakken. Disse er et meget habilt kompromiss. For alt fra 30cm pudder og til klink hardt er disse vriene å slå. For snorkelføre må man neste uansett ha dedikerte pudderski. Sjekk ut jesting sport,- kanontilbud på ski+binding. Uslåelig pris i norge:grin

Re: Test av Stöckli Stormrider XXL
Matrix #144010 14/01/2008 5:18 PM
Fersking
Fersking

Jeg har et par Stöckli Stormrider DP Pro (storebroren etter det jeg har skjønt). De er litt bredere på midten. Ikke annonsert som en "all-round-ski" som XXL, fungerer godt i bakken. Har ikke fått testa skia kjempemasse enda, men kjørte i går i ca 15cm nysnø. Til slikt føre fungerte skia aldeles utmerket. På hardt preparert føre (litt isete tiltider), var ikke skia så gode som de jeg hadde før (mye smalere og mer carvin-aktig), men det er jo ikke slike forhold en trakter etter, med slike ski!

Stormrider
Matrix #144011 11/05/2010 12:02 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Om du er en erfaren telemarkkjører,og kjører med guts og attitide er det OVERHODET ingenting å stusse på. Kjøpte skiene selv i år, og de er bare heeeeelt rå. Aldri vært i nærheten av så gode ski. Torsjonsstive som bare rakkeren. Kantgrep av en annen verden. Retningsstabilitet som er helt uvirkelig. Og de fungerer glimrende i løssnøen også. Etter mitt syn noe av det nærmeste du kommer en komplett telemarkski.

:-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå