Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Plate til å flytte over bindinger til andre ski
#143853 16/01/2008 10:15 PM
Error Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har kjøpt meg et nytt par med ski i år som jeg har satt telemarkbindinger på, og jeg lurer på om det finnes en slags plate som gjør at jeg bytte over bindingene jeg har over på de gamle skiene mine, sånn at jeg kan bruke de til å leke meg med. For jeg vil helst ikke risikere å knekke de nye skiene mine:PSå hvis noen vet om noen billige plater som er ute på markedet, så blir jeg veldig takknemmelig hvis jeg får vite om de;)

Samme problem
Error #143854 19/01/2008 9:41 AM
Fersking
Fersking

Selv har jeg BD O1 binding, var å spurte på Anton Sport og de sa det ikke fantes noe plate system til den bindingen. Er ikke helt sikker på om den fyren visste helt hva han prata om, så hvis noen kan motbevise han, så blir jeg veldig glad.

Lurer på nye ski og har nesten bestemt meg for å teste hammerhead bindingen(Skulle gjerne kjøpt NTN, men orker ikke nye støvler i år også). Vet noen om det finnes plate system for denne?

Linken monteringsplate
Error #143855 19/01/2008 1:26 PM
Fersking
Fersking

Vet at Linken drev og utviklet en plateløsning hvor man hadde en base-plate montert på skien og en topp-plate man kunne montere både telemarkbindinger og alpine bindinger på. Dermed ville det bli fritt frem å switche forskjellige bindinger/bindingstyper på forskjellige ski.. :grin Dette var fra tiden før Skigutane tok over selskapet, og lå ute på R&D-sidene. Desverre har jeg ikke hørt noe mer om planene i det siste, og R&D-sidene til Linken vises ikke for tiden.. Men kanskje noen andre som vet hva som har skjedd med planene?

NDI Crossplate 2.0
Error #143856 19/01/2008 6:50 PM
Ivrig
Ivrig

http://www.freeride.se/review/view.php?id=1965

Jeg bare nevner denne. Har hatt et sett, men vil absolutt ikke anbefale denne. Har ikke prøvd den selv, solgte den videre da jeg synes det hele virket ganske tvilsomt :cool

Men for deg som innleder tråden: Er det ikke enklest å bare kjøpe et par brukte telemarksbindinger?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå