Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
7tm og linken
#143133 30/03/2008 7:34 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har noen erfaring med 7tm og/eller linken????Har hørt mykje forsjellig om dei begge. :sad Noen som har noen gode råd og dele???

Re: 7tm og linken
Svein-Olav Halvo #143134 31/03/2008 11:13 AM
Fersking
Fersking

Hei, jeg kan ikke hjelpe deg med 7tm, men har en del erfaring med Linken. Jeg synes linken er god å kjøre med og helt ok å gå op pmed på toppturer. Den kjennes stabil og fin nedover, men desverre er den ikke så solid som den ser ut som.

I løpet av de siste tre sesongene har mine linken-bindinger gått i stykker flere ganger. Først revnet metallplaten under tåpartiet. Litt senere gikk fjærsystemet i hælmodulen i stykker. Nå har hengslen som kobler sammen frontpartiet og plata under foten gått ad dundas. Et annet irriterende problem er at det veldig lett kladder under tåpartiet. Dette er mulig å motvirke til en viss grad ved å legge en på en plastfilm og/eller bruke silikonspray, men er fortsatt et irriterende problem.

Pga alle disse problemene vil jeg ikke anbefale linken.

Mvh Roger

7tm
Svein-Olav Halvo #143135 31/03/2008 12:53 PM
Medlem
Medlem

har i motsetning til -roger kjørt med 7tm et par ganger..et stort pluss er jo touring modusen på bindinga, deili å gå med!nedover er 7tm bra å kjøre med, ikje så mange innstillings muligheter, men man får veldi bra kontroll på bakskia:) så viss valget er mellom linken og 7tm så bør du gå for 7tm..:) etter som -roger ikje va så veldi fornøyd me den..!

Svein-Olav Halvo #143136 31/03/2008 1:16 PM
Fersking
Fersking

Jeg har stått på Linken en god del sesonger nå og har ikke hatt noen problemer med at dem har blitt ødelagt, men!!! snø under tåballen er et såpass stort problem at jeg aldri hadde valgt Linken igjen. Kjøre noen meter for så å stoppe opp, ta av skien, fjerne snø spenne på... gjenta.

Svein-Olav Halvo #143137 31/03/2008 3:53 PM
Medlem
Medlem

Har kjørt Linken i 4 år nå, og er strålende fornøyd. Sidestabilitet i særklasse etter min mening. Har også opplevd at ting har gått i stykker, men god service hjelper der, aldri noe problem å få fikset/byttet gratis. Problemet med snø under tåa skjer. Det kan forhindres, men forverres noe j..... om man riper opp med staven... Har ikke kjørt 7tm, men har kommet til at den er verdt en test grunnet bl.a. utløsermekanismen(se tråd lengerned på forumet). SÅ nå har jeg bestilt ski med Powertour versjonen for to minutter siden:grin

tusen takk
Svein-Olav Halvo #143138 31/03/2008 8:27 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk for alle svarene. Det hjelper litt og velge!!! smile

Linken
Svein-Olav Halvo #143139 31/03/2008 10:32 PM
JS. Offline
Medlem
Medlem

Har kjørt med Linken noen sesonger nå og er fornøyd, har ennå ikke opplevd at noe har gått i stykker. Men jeg må si jeg reagerte på at hele hæltårnet er lagd i plast som bøyer seg når man trer inn i bindingen. Bindingen skal forøvrig være forsterket etter at Skigutane overtok selskapet. Et problem jeg erfarte var at skruene som fester frontdelen til plata ikke stemte med gjengene i plata. Et annen ting er at skruene som jeg fikk med for å montere plata i skiene var for lange, så jeg måtte kappe dem for de ikke skulle gå gjennom skia.Når det gjelder snø mellom binding og sko, passer jeg på å rense sko og binding godt for snø først, dette hjelper bra. Har kjørt både i bakke og ned store fjell uten at det har samlet seg snø. Har ingen erfaring med 7tm.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå