Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye telemarkski!
#142885 11/09/2008 12:29 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt telemarksutstyr. Har stått svært lite de siste årene og vet ikke helt hvilke ski jeg bør kjøpe. Anser meg selv som forbi nybegynnerstadiet, noe øvet og liker å prøve meg utenfor de preparerte løypene. Tenkte på atomic sweet daddy ski (181 cm), R8 binding og Scarpa-T2 sko. Jeg er 190 cm og 80 kg, tror dere at denne skien passer? Har dere evt andre forslag til ski og vet dere om hvor man kan få kjøpt billig utstyr da jeg ikke ønsker å legge alt for mye penger på dette?

sko
tommelibom #142886 11/09/2008 12:36 PM
Medlem
Medlem

Hallo!Har et par t2x sko som skal selges:) er i str 45. skal få de til god pris om du trenger et par av desse!

Det er ofte smart å kjøpe brukt
tommelibom #142887 11/09/2008 12:51 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Med bruktkjøp får du litt meir for pengane, og det er ikkje så tragisk om du har kjøpt ski som ikkje passer din kjørestil eller der du syns det er gøy å kjøre. Mi erfaring er at ei god allroundski er å foretrekke, eg har erkjent at bunnløs urørt pudder er kun unntakstilstand, i heis/trekkbasert leik handler det ofte om å holde på i meir og mindre oppkjørt snø i og utanfor løypene. Ski som Mantra eller Titan Nine skulle duge, og sikkert mange andre. Mitt tips er siden du spør, ei ski som er ganske stiv, moderat innsvinga, ikkje spesielt tenkt til pudder, og lang nok. Ikkje ver redd for lengde, har den litt innsving som Nine og Mantra har, svinger den lett nok. Eg har din kroppslengde og kjører på 193cm lengde (Titan pro). Sko må være passe stiv/høg og god på foten. Det siste er viktigst av alt. R8 har fungert supert for meg i årevis, og med 100 kilo gubbe skulle det vere nok belastning til å herpe dei hvis dei var dårlig.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå