i diskusjonen jeg også.
Bandit B83 skal være en veldig bra, allsidig ski.
Men, ettersom du allerede har snust på Völkl Gotama, så hvorfor ikke titte på Mantra?
Den er nok ikke like bra som Gotama i metervis dyp pudder, men hvor ofte opplever man det? (Unntatt i Alaska og Canada...)
For skandinaviske forhold, så tror jeg du skal lete lenge etter en så solid ski som Mantra. Den dundrer gjennom alt av oppskjørt snø, skare, slush, og holder pokker ta et utrolig grep også på is/holke.
Og én ting er 110% sikkert; som bakkeski banker Mantra Gotama så det holder! Faktisk, så er det overraskende OK å kjøre relativt korte svinger med den, selv om så klart mer storslalomsvinger i litt fart er hva den trives best med.
Den vant for øvrig Ultrasports test av telemarkski forrige sesong. Da var det dog sammen med NTN-binding, men likevel.
Jeg er knallfornøyd med mine Mantra i alle fall, og enda jeg er ikke på noe høyere nivå enn middels som skikjører.
Nå vet ikke jeg hvordan Völkl måler lengde på sine ski, eller om mine er feilmålt. Jeg skal ha 184 cm utgaven, men fra tupp til tupp er det over 190. (Jeg vet at K2 oppgir mål etter skiens såle, så det gjør kanskje også Völkl nå...)
Uansett, siden du er 1.74, så kan det være at Mantra 177 holder. Men, jeg er enig med resten av folket her; kjøp en ski som er enda litt lengre (enn deg selv.)