Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bredere sko enn Scarpa?
#142850 18/09/2008 7:19 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Kjører nå med Scarpa T2X og er forsåvidt fornøyd med hvordan støvelen oppfører seg, men den er altfor smal for labbene mine! Noen anbefalinger til bredere sko? Jeg vet at hva vanlige fjellstøvler angår så liker jeg passformen til Crispi veldig godt! Skarven jaggu ikke langt unna en sokk i hvordan den følger foten min! Noen har også anbefalt Garmont. Black Diamonds nye støvler på noen sider står oppgitt på powder.com til å ha en "last" som er større enn Scarpa. Tror det er snakk om bredde på lesten...?

Re: Bredere sko enn Scarpa?
Peddyslate #142851 20/09/2008 1:45 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tradisjonelt har Scarpa hatt en smal lest med lav vrist, Crispi en bredere lest med lav vrist og Garmont en bred lest med høy vrist. Hvordan de nye BD skoene er aner jeg ikke.

Re: Bredere sko enn Scarpa?
Peddyslate #142852 14/03/2010 8:37 AM
Fersking
Fersking

Mulig denne infoen kommer noe sent. Men jeg ville bare si at jeg også fikk opplyst at Crispi skulle være en sko som skulle passe oss med bred/høy vrist.Jeg kjøpte i høsten 2009 en Crispi XP man (Str. 29). Disse var utrolig trange. Jeg prøvde en Scarpa TX2 for noen dager siden, riktignok i en halv størrelse større (29,5), men den var mye romsligere i vristpartiet enn Crispi'en.Forstå det den som kan. Sko må prøves skikkelig på butikken. Ta ut innersåla og ha den på så lenge du får lov til i butikken. Innersåla _skal_ virke litt trang ved første prøvelse. Kjøp sko hvorav innersåla kan varmebehandles!

Lykke til!

feilinformasjon
Peddyslate #142853 14/03/2010 1:19 PM
Medlem
Medlem

No klarer eg ikkje holde meg lenger... har registrert at mange meiner at scarpa er skoen for de med lav og smal rist, mens crispi er stor og romsli!har sjøl kjørt med scarpa i 2 modeller over 6 år!(t2x)å sei at dei skoa passa for dei med smal og lav rist er dirkete feilinformasjon! har folk overhode peiling på ka dei uttaler seg om nå dei kjem med uttalelser om slike ting?har no crispi evo og då kan vi begynne å snakke om sko for meg som har lav og smal rist. Ellers så har eg vel meg skjøl å takke for at eg ikkje prøvde fleire modeller første gangen når eg kjøpte telemarksko.men å følgr råd om sko på desse forum kjem eg aldri til å gjere igjen!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå