Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
salg på conrad
#142377 04/03/2011 1:21 PM
hjelm Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

sitter i münchen og ser at det er rimelig bra skisalg på sport conrad om dagen. som student er jeg nødt til å benytte meg av anledningene som gir seg til å spare en del penger.

har fra før armada JJ som jeg er veldig fornøyd med, men har hatt de noen sesonger nå, og kunne godt tenke meg å gripe sjansen nå til å få meg noen nye relativt billige ski.

i utgangspunktet har jeg bare lyst på en ski som skal være litt annerledes enn JJ´ene som jeg fortsatt kommer til å bruke. De aktuelle skiene som er mest nedsatt for øyeblikket er line mothership og volkl kuro. Vet at disse to ikke akkurat er like i egenskapene sammenliknet med hverandre, men det viktigste for meg er at de er annerledes enn JJ. (nye opplevelser og erfaringer)

JJ´ene jeg har nå er 185. Jeg er 189 og 85kg. Rimelig dreven i pudderkjøring og dropp.

slik jeg har forstått det er mothership skiene for de store linjene når man dundrer nedover fjellsiden og de store droppene. Det er i og for seg bra, da JJ ikke egener seg nevneverdig til høy hastighet. Hvordan er disse i bakken, er de umulige? Tenkte på lengde 195

Kuroene er jo ekstremt breie og på den måten skiller seg fra JJ med bredden. Men hvor stive er de? Fungerer de i høy hastighet på ujevnt underlag utenfor løypene eller er de ikke stive nok? Blir det til at man bare kan bruke de på de ekstreme pudderdagene? Tenkte på kuro i 195 lengde

Har også vært inne på tanken med armada arg og k2 darkside, men de er ikke like mye satt ned og (etter min mening) skiller de seg ikke like klart fra JJ) Noen som har noen meninger om disse?

link til alle skiene:

http://www.sport-conrad.com/freeride_ski/405/

Kuro/Moship
hjelm #142378 04/03/2011 1:53 PM
Medlem
Medlem

Har ikke prøvd noen av skiene selv, men det jeg vet er jo at på Kuro så er tailen mykest og det er jo ikke akkurat bra hvis du liker de store droppene.Tror faktisk at Mothership i 195 har mindre svingradius enn Kuro også (~26 vs ~30). Kuros force er jo massiv flyt og er lettkjørt i pudder. Den fallerer vel litt i forhold til Mothership når det blir litt hardt og vanskelig. Du har lengde og vekt til å takle de begge, spørs bare hva du legger mest vekt på.

gotama vs mothership
hjelm #142379 04/03/2011 2:43 PM
hjelm Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

har lest litt mer rundt på nettet (og her på forummet) og funnet veldig mye skryt om gotama. Lurer litt på om mothership blir litt for tung og ekstrem. Er gotama mer tilgivende?

Hva vil de største forskjellene på mothership og gotama utenom bredden? Gotama er noe smalere, men vil den i 194 kunne fungere i pudderet for en med min vekt?

ser for meg at gotama vil kunne fungere fint på dager hvor det ikke er så mye snø at jeg henter frem JJ, og at de er hakket bedre i høye hastigheter og i bakken enn JJ

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå