Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ryggskinne - hvor best utvalg
#14230 07/02/2008 1:16 PM
TJS Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tenker å skaffe meg ryggskinne.Ønsker en som sitter godt og er fin under topptursekken. Hvor har de bredt nok utvalg til å finne det beste for meg?

Mvh TJS

Re: Ryggskinne - hvor best utvalg
TJS #14231 07/02/2008 1:56 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg har selv en Dainese Race Jacet med full ryggskinne, magebelte og uttakbare beskyttelser for over- og underarm. Denne benytter min sønn uten armbeskytterene under en Ortovox ryggsekk med integrert ryggskjold. Jeg har flere ganger lurt på hvorfor han benytter 2 ryggskinner/ryggskjold, men han sier at det er veldig behagelig å kjøre med.

Dette koker ned til at jeg anbefaler Dainese Race Jacet (dersom den fortsatt blir produsert) dersom du ønsker å benytte ganske stor sekk. En Race Jacet sitter mye betre enn kun en skinne.

En annen mulighet med forholdsvis liten sekk for topptur er Ortovox Freerider frikjøringssekk med integrert ryggskjold. Har en eldre type av denne og kan bare anbefale, se ev: http://www.vpg.no/eshop/pub/engine.php?id=1700

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå