Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rossignol S6 (Ja, jeg _har_ søkt her, på Teton, NS, og overalt...)
#141486 09/01/2011 8:08 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Er det noen som har denne, har kjørt på den eller kjenner noen som har kjørt på den?

Jeg har søkt overalt på nettet, men med unntak fra Powder Magazine og Freeskier sine svært så summariske anmeldelser, dog veldi positive, så finner jeg lite som egentlig forteller meg om denne skien er en mulig kandidat for meg...

Saken er at jeg leiter etter ei allroundski, og nå tror jeg helt ærlig at det er kun denne jeg har i gjen å gjøre research på. Jeg skal kjøre telemark på den og gå mye på topptur. Jeg vil ha en balanse mellom vekt/kjøregenskaper som legger litt mer vekt på kjøreegenskaper enn vekt. Jeg har enda ikke hatt på bena en "lettvektski" som jeg har likt. Samtidig vil jeg ha mest mulig bredde uten at vekta blir for høy. Jeg har satt ei usaklig, men helt fastlåst øvre vektgrense på hva 4FRNT Turbo veier - min foreløpige førstekandidat - omtrent 2300. Denne grensa er desverre urokkelig. Jeg orker ikke å vurdere "alle" skiene på markedet.

Fra før av liker jeg ski som ikke er for myke (SFB faller derfor utenfor, desverre) og jeg er fortrolig med fullrocker. S6 frister derfor veldig. Jeg vil ha en ellers helt streit ski som må være passe stabil på gjennomslagsføre (som er uungåelig på nesten enhver topptur) men som også kan snos rundt i skog. Jeg kan ikke kjøre switch på tele, men vil lære. S6 er dessuten passe rimelig, og penger spart er penger tjent...

Såh? Noen sterke meninger/erfaringer? Bakkeegenskaper er en bonus men ikke et krav. Jeg er 90% på topptur, og denne sesongen blir det maaaange av de pga drømmejobben wink

Re: Rossignol S6 (Ja, jeg _har_ søkt her, på Teton, NS, og overalt...)
Peddyslate #141487 09/01/2011 8:40 PM
Fersking
Fersking

Vet lite om årets S6, bare hørt et rykte om at det var snakk om en tilbakekalling på grunn av feil i spennet.

Eldre S6er, som egentlig er samme skia som steeze/raven vet jeg litt mer om. Har kjørt på raven/NTN i snart tre år. Meget fin allroundski, ikke for tung, god flyt, funker overraskende bra i gjennombruddsføre til tross for at den ikke har rocker og har relativt kort svingradius. Sitter ganske godt i bakken, og er lett å kaste rundt på i skogen. Kan sikkert oppdrives billig fra div nettbutikker.

Re: Rossignol S6 (Ja, jeg _har_ søkt her, på Teton, NS, og overalt...)
Peddyslate #141488 09/01/2011 8:45 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Tenkte jeg skulle krangle meg til en ok pris fra en butikk her i Tromsø hvis jeg kjøper flere ting i samme slengen, så har jeg tryggheta av å kunne gå til butikken dersom det skulle være noe galt med skia.

Har vurdert ski som Katana o.l. men de tror jeg er litt for "rå" for min allround telebruk. Dessuten er det noen veldig sure tusenlapper i mellom som jeg ikke har lyst å betale før jeg er blitt flinkere.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå