Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Førstegangskjøper av freerideski
#140612 08/11/2010 12:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei sveis. Har lyst å kjøpe meg et par brede pudderplanker.Var i østerrike i vinter og fikk dilla på offpiste. Brukte da et par 182cm Rossignol Bandit b2. Synes de var fryktelig tunge og vriene i snøen. Sikkert en kombo av manglende teknikk og ski kanskje?

Vil ha en ski som er god offpiste, men som fortsatt kan brukes i bakken. Forventer ikke at den vil være perfekt i løypa, men den bør kunne brukes sånn noenlunde iallefall.

Når det gjelder lengde på skia så er jeg usikker, vet ikke hva dere anbefaler. Jeg er 188 og veier rundt 90 i "tørvekt" :)Har kjørt på ski i 30 år, men stort sett bare på hobbynivå, bare lek og moro smile

Kikket nettopp på et par K2 Obsethed, var nok fjorårets modell. Kunne få de for 4900 med marker jester bindinger. De var seriøst brede iallefall :DDa hadde de 179 og 189 i lengder. Vurderer også å kjøpe brukt, det ligger jo mye snadder ute smile

Re: Førstegangskjøper av freerideski
Olakjerre #140613 08/11/2010 1:44 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg ville ikke ha kjøpt Obsethed - hadde det selv i 189... Jeg synes de var tungkjørte. Ville nok heller ha satset på K2 Coomba/Coomback. Mye mer lettkjørt.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå