Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Randoneejomfru som skal investere i splitboard m/utstyr søker tips
#14054 19/10/2016 1:47 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,

Jeg anser meg som en middels god snowboardkjører og vil nå over på splitboard og toppturer.

Har sett litt på brett og bindinger fra Viole, men har egentlig ikke peiling. (jeg er 1,85 høy og veier ca 80kg.)

Noen som har noen tips/erfaringer å dele?

Re: Randoneejomfru som skal investere i splitboard m/utstyr søker tips
Breiteig #14055 19/10/2016 10:57 PM
Fersking
Fersking

Jeg har bare kjørt 1 brett (burton landlord), men har byttet fra voile til spark magneto bindinger (tilsvarende heter vel surge nå?). Vi var 2 som var lei av at pin-systemet feila/datt ut på tur opp. Har også noen på karakoram i gjengen. De er også fornøyd. Håper voile har endret pin-systemet.

Re: Randoneejomfru som skal investere i splitboard m/utstyr søker tips
Breiteig #14056 21/10/2016 2:11 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei,

Jeg har brukt Furberg splitboard i 2 sesonger nå, med AfterBurner bindinger. Brettet er meget stabilt, og flyter godt. Det er også relativt billig, og anbefaler dette brettet på det varmeste. Mitt neste splitboard blir mest sannsynligvis et nytt Furbergbrett.

Bindingene ifra Spark Afterburner / Surge  ( som følger med i en av pakkene til Furberg) er ganske tunge, men Spark har andre utgaver som er lettere.  Har ingen erfaring ifra andre splitboardbindinger, men synes Afterburner er veldig lett å håndtere. 

Når det gjelder det "Söder" sier om PIN systemet, så har dette blitt byttet ut, og det skal vel ikke skje med Tesla systemet. Jeg har heller ikke opplevd at verken bindinger eller skarejern faller ut av låsesystemet.

splitboard.com har gode forum, med tilbakemeldinger på de fleste produkter, så du bør ta en titt der, da det ikke finnes fryktelig mange poster om splitboard på FriFlyt forum. Ved å lese tilbakemeldingene om de ulike produktene, kan du også få filtrer bort de fleste salgsargumenter som produsentene selv kommer med smile

Håper at flere kommer med egne erfaringer på denne tråden, slik at du finner det oppsettet som kan passe deg best! 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå