Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hagløfs holder ikke mål - styr unna
#139569 12/05/2010 10:22 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg og min kone elsker off-piste. Og det er ikke til å stikke under en stol at også klærne er viktige ifb med en god opplevelse. De skal holde oss passe varme, tørre, og tåle nærkontakt med naturen. Opp gjennom årene har vi stort sett brukt Arc'teryx og NF. Min eldste Arcteryx er snart ti år, og har ikke en ripe i seg - hvilket er mer enn jeg kan si om meg.... Rett før påske kjøpte vi en Hagløfs Culoir til min kone. Nydelig farge, gjennomtenkt design (og halv pris) - la oss teste noe nytt, tenkte vi, det er sikkert den samme kvaliteten som Arc og NF. Men det viste seg å være feil, gitt. Min kone, med 153/44 ikke akkurat den som sliter klær hardest, oppdaget etter noen dager på ski en liten rift under den ene armen, og frynsete stoff generelt sett i samme område. Vi leverte den inn for å se om de hadde tro på sin egen kvalitet, men 'den har jo kommet borti noe'. Jeg lurer på hvordan Hagløfs tror en skijakke brukes? Mine skijakker fra Arc og NF har kommet borti trær, grener, ski, ryggsekker, og stein, og de er fortsatt hele. Nei, skal man ha ting som holder ser det ut som man må styre unna Hagløfs svenske skit... (pardon my french).

saklig
Ze Eagle #139570 12/05/2010 10:51 AM
Medlem
Medlem

Det at jakkene dine tåler så mye må vel ha med at du er mann og knuser unna steiner og trær på grunn av at du kanskje er 184/88 da?

Ta da i minste jakken til en ny butikk og se an svaret der i tillegg. Det er ikke rent overraskende at en ikke får reklamasjon på grunn av en rift i stoffet..det er jo som å komme til en billeverandør og klage på lakken fordi en fikk riper når en kjørte borti busken fordi det kunne en gjøre med de andre bilene uten at det skjedde noe..

tell til ti man!!

Minst 11...
Ze Eagle #139571 12/05/2010 11:53 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg antar butikken har kjørt det via importøren, og det er jo begrenset hvor mye innsats man gidder legge i det. Det er enklere å holde seg til de merkene som tror på sine egne produkter. Sammenligningen med bil er slående, men gal. Dette ville være mer som om man fikk lakkrust fordi man hadde kjørt Atlanterhavsveien. "Kjørte dere i saltråke? Ja, da må dere jo regne med etc."

Re: Hagløfs holder ikke mål - styr unna
Ze Eagle #139572 12/05/2010 1:45 PM
Entusiast
Entusiast

jeg kan vel skrive under på at hagløfs ikke er tpp kvalitet, har ne jakke nå som vel er godt brukt, men glideslåsen er nå gåen, den er rett og slett for slitt langs hele linja, ca to til tre tusen opp og igjen og glidelåsen er ødelagt.

..
Ze Eagle #139573 12/05/2010 3:32 PM
Medlem
Medlem

Hva vet jeg..kanskje du fikk en limited edition emo-modell som kutter opp seg selv??

Uansett merke så er aldri soft shell som den jakken er av slitesterkt. Ytterstoffet som goretexen er laminert til er myk for komfort istendenfor slitesterk som ytterstoffet i f.eks pro shell jakker...

Hagløfs
Ze Eagle #139574 12/05/2010 8:51 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har bra erfaring med Hagløfs, gikk bort fra Arcteryx pga. dårlig impregnering ....

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå