Jeg og min kone elsker off-piste. Og det er ikke til å stikke under en stol at også klærne er viktige ifb med en god opplevelse. De skal holde oss passe varme, tørre, og tåle nærkontakt med naturen. Opp gjennom årene har vi stort sett brukt Arc'teryx og NF. Min eldste Arcteryx er snart ti år, og har ikke en ripe i seg - hvilket er mer enn jeg kan si om meg.... Rett før påske kjøpte vi en Hagløfs Culoir til min kone. Nydelig farge, gjennomtenkt design (og halv pris) - la oss teste noe nytt, tenkte vi, det er sikkert den samme kvaliteten som Arc og NF. Men det viste seg å være feil, gitt. Min kone, med 153/44 ikke akkurat den som sliter klær hardest, oppdaget etter noen dager på ski en liten rift under den ene armen, og frynsete stoff generelt sett i samme område. Vi leverte den inn for å se om de hadde tro på sin egen kvalitet, men 'den har jo kommet borti noe'. Jeg lurer på hvordan Hagløfs tror en skijakke brukes? Mine skijakker fra Arc og NF har kommet borti trær, grener, ski, ryggsekker, og stein, og de er fortsatt hele. Nei, skal man ha ting som holder ser det ut som man må styre unna Hagløfs svenske skit... (pardon my french).