Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvordan har deres sesong vært?
#139231 07/04/2010 4:40 AM
d-link Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Sitter på jobb og kjeder meg, og tenkte over årets vinter som har vært forferdelig. Stavanger pleier å være et fint utgangspunkt for skikjøring da en har både røldal, sirdal og sauda innen kort avstand. Men så har det nå vært så lite snø! Triste greier. Ironien i det hele er jo at Stavanger har satt snørekord denne vinteren, snø i 83 dager sammenhengende og da med mer snø i sentrum enn i fjella innover store deler av vinteren. Fikk akkurat mail om at Sauda BCC er også avlyst, bare for å toppe det hele. Eneste lyspunktet er 1 uke i Bad Gastein, som var konge. Nå som påsken er over går tankene til fine sommerdager på fonna, men er nå skeptisk til det også. Kan umulig være nok snø der til å ha åpent noe lenger enn juni? Har da følgt med på nyhetene og hørt snakket om skredfaren lenger nord, og tenker nok at dere heldiggriser der oppe har fått vasse i pudder! Noen som vil dele sine erfaringer med denne vinteren? Blir siste skihelg på en stund nå, skal teste ut vårføret i Sirdal etter å sett den nydelige værmeldingen! Satser på mye snø neste år! Noen som vet RFC ligger ann i forhold til snø? Ikke det at jeg får være med der, men ville jo vært dumt om også det ble avlyst.

mvh Anders

Re: Hvordan har deres sesong vært?
d-link #139232 07/04/2010 8:14 AM
Fersking
Fersking

8-9 meter med snø på fonna i år: http://www.bt.no/forbruker/reise/Mangler-aatte-meter-snoe-1047887.html

Har selv hatt en ok sesong med flere skidager enn i fjor. Er enda nybegynner så lider ikke så fryktelig mye av at det er litt for lite snø til virkelig å boltre seg utenfor løypene. Men har ikke hatt den skikkelig fine silkeføredagen med helt perfekte løyper selvom en formiddag i Røldal ikke var så langt ifra.

Blir vel sesongavsluttning for min del i Røldal til helgen.

Røldal Freeride Challenge
d-link #139233 07/04/2010 8:15 AM
Medlem
Medlem

Hei

Sjekk ut denne: http://roldalfreeride.no/2010/04/05/snow-conditions-looking-good/

Ser lovende ut ihvertfall...

MvhJohnny

Røldal
d-link #139234 07/04/2010 8:28 AM
Medlem
Medlem

Var i Røldal lørdag 3. april og da var det finfine forhold. Nesten bluebird og mykt og fint i "bakken" (kjører ikke preppa hvis jeg kan unngå det). Selvfølgelig oppkjørt etter snøfallet natt til fredag, men som de sier: "beggars can't be choosers".Begynte å blåse utover formiddagen - heldigvis ikke nok til å ødelegge sikten altfor mye, kun perioder med litt dårlig sikt.

En veldig fin dag for mitt vedkommende og hvis det skulle bli siste skidag for sesongen: en verdig avslutning. Håper selvfølgelig ikke det ;-)

MvhJohnny

Cheer up
d-link #139235 07/04/2010 8:43 AM
Fersking
Fersking

Føler med deg! Du får tenke på kald pils,beaches og babes isteden. Vinteren i nord har ikke vært mye å rope hurra for, med unntak av noen episke uker med syyyyyke forhold.Ellers ganske crappy, sneen la seg ikke før langt ut i februar...

Trist med Sauda BCC, meld deg på Tromsø Freeride Challenge, det arrangeres for første gang i år.http://tromsofreeridechallenge.blogspot.com/

d-link #139236 07/04/2010 9:27 AM
Medlem
Medlem

Jeg har sesongavsluttningen som tilskuer på RFC, tror det er nok snø til at det blir en bra konkuranse.

Sesongen min har vært halveis... Fått ca 25 dager på ski som er greit nok, men mindre en i fjor smirk

7 skidager i Salzburg området med knallblå himmel, men ingen snøfall etter vi var der så det ble mye trasking for pudder.

En del helger i Røldal som alle har vært dårlige snømessig, har bare truffet en "pudderdag" , men så var den til gjengjeld fantastisk når vi voknet til 50cm en søndags morgen smile

Årets høydepunkt for meg har kommet på Strandafjellet. Tidlig i Februar skulle de åpne Roald sida som gir tilgang til Blådalen, men de klarte kun å åpne toppheisen. Den nedre heisen striket etter ca 5min. Jeg og kanskje 10-15 andre slengte skia på ryggen og gikk opp. Fikk omtrent hele dagen "alene" i toppheisen i kjempeflott snø. Avsluttet med nydelig nedkjøring i Blådalen.

Får satse på at neste sesong blir bedre en denne.

d-link #139237 07/04/2010 10:14 AM
Fersking
Fersking

Sesongen min har vært veldi høyt opp og lavt nede..Fikk vel bare stått på brett 6/7 dager helt til slutten av januar, da dro jeg til Jackson Hole i 3 uker. Magisk tur og heldig med været selv om det har vært en elendig sesong der. Traff bra med pudder og folk. Epic!Midt-Norge har ikke hatt noe bra vinter, og da ble det ikke stort rett etter jeg kom hjem. Men, så kom det plutselig 120cm på 4 dager i Vassfjellet, hjemfjellet mitt. Det var herlig herlig, fikk trashet litt rundt. Selvfølgelig, som vanlig for denne vinteren, gikk det over til regn og de 4 påfølgende dagene forsvant alt igjen. Oppdal tok seg litt opp, men ikke noe å skrive hjem om.. Var på Oppdal for 2,5 uker siden å var litt uheldig i landingen min ned ett dropp i høy fart, endte med kompressjonskade i ryggvirvelen, to bristede ribbein og hjernerystelse. Så sesongen min var over for litt siden, og begynner å bli veldig redd for wakeboard sesongen nå..

d-link #139238 07/04/2010 10:20 PM
Okv Offline
Fersking
Fersking

En katastrofesesong med håpløst lite snø i høyden, ustabile forhold og mye møkkvær den senere tiden.

Men innimellom så har det vært noen bra dager, har kjørt en del nye ting, og nå er det april, som er den beste måneden her ute.

Og i dag i regnværet var jeg en tur på Sulen (lokal nabbe) og kjørte nordsida igjen - og ser skispor som jeg kommer til umulig kan være mine, det var arti.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå