Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ny på ski, hva skal jeg velge?
#139093 28/03/2010 3:56 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har hatt meg 2 turer på fjellet i år, der jeg har fått låne vanelige slalomski. Jeg har tenkt å kjøpe meg ski og klarer ikke helt å bestemme meg. Jeg har tips fra mange om å kjøpe twintip ski. Er det store forskjeller på twintip og en vanelig slalomski. Takker for svar på forhånd. Og kom gjerne med anbefalinger.

Re: Ny på ski, hva skal jeg velge?
kallstrom #139094 28/03/2010 5:39 PM
Medlem
Medlem

Hvis du er veldig gira på å kjøre fort så er vel vanlige slalomski det beste, men hvis du vil dra i parken (hopp og rails, kjøre baklengs etc) er det sikkert best å kjøpe twintip ski..

Så det kommer helt an på hvordan du kjører.

skishopen.com har en del billige ski som du kan se på hvis du ønsker å kjøe ski fra nettet, men sikkert lurt å dra i nærmeste butikk å høre hva de har først.

Lykke til med skivalget!

Re: Ny på ski, hva skal jeg velge?
kallstrom #139095 29/03/2010 7:23 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hvordan er twintip ski å kjøre i forhold til slalomski, er det lettere å svinge, eller tar det tid å vende seg til?

bakke park eller off piste
kallstrom #139096 31/03/2010 2:55 PM
Medlem
Medlem

bestem deg heller for hvilke forhold du vil kjøre mest, deretter blir valget lettere.

de fleste park/off piste har twintip uansett så ikke tenk så mye på det.

carving er overlegent i bakken

noen off piste ski fungerer utmerker overalt, 100-110 mm midje kan fungere overalt.

vil trekke frem Shaman Icelantic som fin all-round med overraskende gode egenskaper i bakke pga stor differanse tupp vs midje, og tuppen gjør at det gir deg det du trenger utenfor i terrenget

mvh bjørn erik GW

se greenwhite.no etter du har bestemt deg.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå