Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Prepping av ski
#139080 27/03/2010 3:38 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har preppa skia mine med voks for veldig kaldt føre. Nå, til påska, vurderer jeg å preppe med voks for varmere føre. Men fattern påstår at skivoks for kaldt føre fungere i varmt føre, mens skivoks for varmt føre ikke funker i kaldt føre. Er dette sant, eller burde jeg vokse med varmere smøring nå til påska?

Re: Prepping av ski
hallbjønnsekken #139081 27/03/2010 6:24 PM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Hei!Dersom det er våt sne er det "eneste" som fungerer grov struktur i såla,evt kobberbørsting av gul glider:grin tror nå jeg da.Har ennu ikke glidet mine nye ski da de har en super såle for kald sne,men så får vi se hva som skjer når slushen kommer(I MAI):coolRIN

hallbjønnsekken #139082 27/03/2010 7:10 PM
Entusiast
Entusiast

Det er omvendt i såfall. Voks for varmt føre funker i kaldt føre, voks for kaldt føre funker ikke i varmt føre. Nå har det vært store diskusjoner her inne på FF om i det hele tatt å preppe skia, men jeg legger ikke vekt på det i mitt svar her hvertfall.. Det som er hensikten er å drenere vann vekk fra skiene. Og da vil en kobberbørste strekke ut fibrene i skia og lage "renner" som gir deg bedre glid. så fyrer du på en varm voks gjerne med fluor i så får du topp glid. Bruk gul voks nå som det er så varmt, den er den mest "vannavstøtende". Bruker du voks for kaldt føre kan du risikere at du får en sugeproppeffekt.

hallbjønnsekken #139083 01/04/2010 7:55 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takker!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå