Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kuro vs Gotama
#138685 27/02/2010 11:42 PM
-toMas- Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal bytte over fra telemark til alpint. Har i dag Vølkl Bridge med NTN. Føler denne er noe smal for mitt bruk.

Vurderer derfor Gotama eller Kuro når jeg nå skal bytte til alpint. Ser at Gotama ble kåret til best i test i Fri Flyt sin test dec/jan 10.(hvorfor var ikke kuro testet?) Selv om jeg trives best utenfor bakke, er det ikke å komme utenom at det fra tid til tid blir noe bakkekjøring. Har vært fornøyd med Bridge'en til dette bruket. Har dog hørt at Kuro klarer seg overaskende bra i bakke på tross av sin enorme bredde. Er det noen som har erfaringer med Gotama vs Kuro, og hvilken ski bør jeg kjøpe?

Kuro vs katana
-toMas- #138686 28/02/2010 10:10 AM
Fersking
Fersking

Kuro er ELENDIG på hart og isete føre, men den kan jo gå litt i preparerte løyper om det er helt mykt. Eg skal prøve kjøre gotama på måndag så da kan jeg gi mer informasjon om gotama. Men trur kansje du burde ta gotama eller katana. Vist du velger kuro må du nesten ha et anna par i tilleg. Det er trossalt 16cm på TUPPEN og 13cm under bindingene. Eg vingler selv mellom gotama og katana.

Gotama
-toMas- #138687 28/02/2010 2:23 PM
Fersking
Fersking

Jeg kjører gotama og de er vel i grenseland for bakkeski, dvs hvis det blir hardt har jeg problemer med å få tuppen til å bite.

Ellers er det supre ski, selv om de veier 6.55 kg med støvel og feller.

Gotama 186Rottefella R8Crispi XP

Re: Kuro vs Gotama
-toMas- #138688 28/02/2010 4:11 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kuro er testet i Fri Flyt nr 60, og var testvinner sammen med BD Megawatt. Ville gått for Kuro dersom topppturene er høyeste prioritet, men to av mine toppturkompiser kjører på henholdsvis Gotama og Katana. Selv bruker jeg Megawatt som eneste ski, og fra en skala fra 1 til 10 scorer de 11. Men selvsagt er det nok lurt å ha et par ski i bakhand på de "dårlige" dagene og alpinbakkedagene, da ville Mantra eller Katana stå relativt høyt på listen. Det er dette med å begrense seg litt på utstyrsfronten da..

-toMas- #138689 28/02/2010 4:44 PM
Entusiast
Entusiast

Er ikkje i tvil om at Kuro er ei kjempeski med stort bruksområde. Har den sjølv saman med K2 sidestash og eit par atomic med dynafit. Endar opp med å bruke kuroen på 70-80 prosent av turane mine. Eg ville dog aldri hatt denne som einaste ski. Den er rimeleg horribel på hardt føre og det er ei utfordring for å seie det mildt å skrense seg ned isete og harde parti. Den er derimot heilt sjef i skog, slush, vindpakka snø, gjennomslagsføre og klart lausnø. Den treng ikkje mykje mjuk snø for å funke bra og den carvar utruleg nok bra i bakke sålenge det er mjukt. Men det er håplaust å stå rett fram på hardt underlag/løype på dei...blir meir som å stå på grytelokk.. wink

Skal du ha ei ski du kan kose deg med KVAR dag går du for gotama....skal du ha ei ski du kan kose deg glugg i hel på veldig ofte går du for Kuro.

Gotama er meir all round enn Kuro.

og ang vekt så må ein rekne med ein 6-7 kilo med slik type utstyr. Opplever sjeldan vekt som noko problem anna enn når ein skal gå langt og ikkje veldig bratt.

Livet er for kort for bare et par ski!
-toMas- #138690 28/02/2010 8:03 PM
Fersking
Fersking

Har hatt Kuro i 10 mnd og er mere enn fornøyd. Men du MÅ ha et par til da Kuroen ødelegger de dagene som ikke er Kurodager. -Det er dette med å begrense seg litt på utstyrsfronten da.. Slike utsagn forstår jeg ikke så mye av. Det er da mange sammenlignbare interesser som krever mye mer av investering.Så hvis du har råd så kjøper du Kuro og et par til. Hvis du ikke har råd kjøper du allikavel Kuro, og så forstår du på en ikkeKurodag at du bare må kjøpe et par til, selv om du ikke har råd. Og for å presisere det så mener jeg dette seriøst!!!Følger du mitt råd så går du lykkelige tider i møte:)

-toMas- #138691 28/02/2010 10:24 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har prøvt både Gotama og Kuro, og kjører på Kuro 185 selv med NTN. Er stort sett enig med inleggene så langt, og vil bare si at de dagene du får utnyttet Kuroen til dens fulle potensial, er totalt verdt at den kan være litt vanskelig noen dager. Er fantastisk fornøyd med min Kuro, og jeg opplever den som en meget habil bakkeski som uten altfor store problemer kan ligge på skjær i preparerte løyper. Vil tro at 185 er ganske mye mer leken enn 195, på bekostning av litt fartsstabilitet. mitt råd: GÅ FOR KURO! Jeg ville valgt Kuro fremfor Gotama any time, jeg er ihvertfall fornøyd med mitt valg:)

-toMas- #138692 01/03/2010 9:43 PM
Medlem
Medlem

Kuro ble testet under kategorien fete pudderski. Der ble Megawatt testvinner sammen med Kuro. Jeg kjører selv Magawatten og er utrolig fornøyd. Bruker den til alt utenom iseste bakke.(da har man en ski til det) Kjøp Kuro eller Magawatt og garanterer at du blir fornøyd!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå