Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trenger råd til kjøp av nye ski
#138680 27/02/2010 5:00 PM
arant Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann!

Er ute etter råd til kjøp av nye ski. Har stått på ski i 10-11år men har stort sett holdt meg i løypa. De siste årene har jeg kjørt en del utenfor løypene(skauen, andre sider av fjellet), men de skiene jeg har nå egner seg ikke noe særlig til noe annet enn å kjøre fort i løypa med.

Er på jakt etter en ski som funker i løypa, men primært utenfor. Er også et pluss om den er et ok alternativ til toppturer. Er ikke ute eter noen jibbeski.

Har til nå sett på:

Salomon LordAtomic SnoopVolkl GotamaLine prophet

Har skjønt at disse er litt forskjellige, men har ikke tilstrekkelig peiling til å avgjøre hvilken av disse som passer mest til mitt bruk.

På forhånd takk smile

Re: Trenger råd til kjøp av nye ski
arant #138681 27/02/2010 10:39 PM
Entusiast
Entusiast

Du kan jo legge til desse skia til lista og:

Volkl Katana Volkl MantraK2 SidestashK2 Coomback

Sidan du er god på ski i løypa burde det gå greit for deg å beherske ei storfjellski som fesk katana rimeleg greit.Er du ute etter ei leiken ski så kan du gå for Gotama.

Mantra er ei veldig god allroundski, men sidna du har løypeski allereide kan det hende du skal gå for noko breiare til bruk utanfor løypa.Sjølv har eg Sidestash i 181 og dne er eg veldig fornøgd med sjølv om den kanskje er i lengste laget for meg på 172 i skogen.Veldig god allroundski dette og som funkar både på is (vel sånn ca iallefall) og i djup lausnø (midje på 108). Oså er dei relativt billige!

Re: Trenger råd til kjøp av nye ski
arant #138682 28/02/2010 7:43 PM
arant Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for svar!

Hadde også satt pris på tips om hvor det er lurest å kjøpe. Vet om sport-conrad, men hvordan er det med moms og toll hvis man kjøper derfra? Regner med at man kan få trukket fra tysk moms på utsalgsprisen? Er også usikker hvordan det er med tollsatser på sportsutstyr.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå