Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alternativer til Dynafit Titan TF-X
#138393 11/02/2010 8:27 AM
eehgil Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

HeiEr ute etter støvler til dynafitbindinger, de må være så stive og nært opp til vanlige alpinstøvler som mulig.Prøvde igår Dynafit Titan TF-X, men selv om de var for store, var de alt for stramme i leggen. Så jeg er nå ute etter gode alternativer i samme klasse. Vurderer disse:-Scarpa Skookum-Garmont Endorphin

Noen kommentarer? tips ang passform?

Andre forslag?

Ser garmont skriver dette: "The Endorphin is available with the improved Pad-Lock Rapid Liner or newly-designed G-Fit High liner." Hva er forskjellen? Hva anbefales?

BD Factor
eehgil #138394 11/02/2010 8:36 AM
Entusiast
Entusiast

Black Diamond Factor stiller vell litt i samme klasse. Stiv og høy 4-spenners randosko, men med myk og fin gåmodus.Den har en litt bredere lest enn Dynafit og Scarpa, men er ganske smal å hælen.Scarpa og Dynafit skal vell være ganske smale i lesten, mens Garmont skal være bredere. Jeg fikk hverken Dynafit, Scarpa eller Garmont til å sitte behagelig på foten min i butikken, men Factor satt utrolig godt, så da falt valget på den. Den har utskiftbare såler, så du kan skifte avhengig av hvilke bindinger det er du tenker å bruke dem i.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå