Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 missbehaved, K2 Gotbac eller K2 Obsethed?
#138060 29/01/2010 7:23 PM
Nuren Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg skal kjøpe meg skiutstyr nå og trenger råd og tips. Har sjekket ut tre par k2-ski:MissbehavedGotbackObsethedSkal kjøpe med randonne-bindinger, og lurer på om noen har noen erfaringer og anbefalinger til disse skiene.

Frustrert skikjøper...

Re: K2 missbehaved, K2 Gotbac eller K2 Obsethed?
Nuren #138061 30/01/2010 7:20 PM
Fersking
Fersking

Hei!

Jeg har akkurat byttet ut de forrige skiene mine med ett par Rossignol s5, i 178 (er 175 selv) med DynafitTLT verticall FT Z12 bindinger. Prøvde skien første gang i bakken idag, og er superfornøyd. S5´en er noe smalere enn de skiene du har sett på, som forøvrig var stortsett de samme skiene jeg vurderte når jeg så på ski. S5´en er en litt myk ski, og veier nada. Sammen med dynafit bindingen ble det en superlett kombo, og det er jo absolutt ett pluss nårman går på topptur. Har en kjenning som kjører S5, som har prøvd den litt mer enn meg, og den flyter relativt bra også i løssnøen. Absolutt verdt å sjekke ut.

Av de skiene du har sett på, var det hvertfall gotback som var nærmest å bli kjøpt hos meg. Da hovedsaklig pga rockeren, og at bakskien er noe stivere enn framskien. Det er heller ikke en tung ski, tatt målene i betraktning. Desverre finnes den bare i 174, og det synes jeg var liiiiitt for kort.

MEN, alle skiene du har sett på er gode ski, kommer vel bare ann på hvor bredt du vil ha det. Har ingen erfaringer eller kjenninger som kjører på obsethed, men har en kompis som kjører på Seth, og han synes den er litt i mykeste laget.Hvilke bindinger tenker du å ha på? Siden du skal bruke randonnebindinger, tenker du da å bruke de mest til topptur? Lurt å skrive litt om høyde, skierfaringer osv for å få best mulig svar. smile Ikke minst hvilke egenskaper man liker med skia! smile

Re: K2 missbehaved, K2 Gotbac eller K2 Obsethed?
Nuren #138062 27/02/2010 5:31 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg ville valgt K2 Missbehaved. Har dem selv, og de er veldig brae å kjøre med. De vant også twintip testen Fri Flyt hadde for ca ett år siden.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå