Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Seriøs hjelp til støvelvalg, hjelp!!
#137355 26/12/2009 9:59 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Kjøpte på slutten av sesongen i fjor ett par Lange fluid 100. De satt riktignok litt vel tight men jeg tok sjansen. I ettertid har jeg brukt de og det er krampe og sinnsykt tight fra første 15 minutt. Jeg har nå "blokket" de hos antonsport. Det hjelp litt, men jeg må nok inse at de ikke passer. De er lange nok det er det ingen tvil om. Jeg kjenner tuppen, men ikke når jeg legger press på leggen. Men det klemmer sinnsykt og tærne for ikke noe luft. Sovner på kort tid.Da er spørsmålet. Er Surefoot, eller andre så gode at de kan fikse de bra, eller det bortkastet penger.?Jeg vurderer selvsagt nye og hvis noen har tips er de velkommen. Jeg kjører allsidig, ikke akkurat mye jibbing. Bakke , og offpist. anyone smile??

Re: Seriøs hjelp til støvelvalg, hjelp!!
staander #137356 27/12/2009 6:48 PM
Entusiast
Entusiast

Hei.

Har slitt med å finne alpintsko eg også ettersom foten min er litt brei framme, men kun str 39-40.

Har testa mange modellar og merker, men landa til slutt på Black Diamon Factor. Dette er vel ein freeridestøvel berekna på gåing. Det var fantastisk god gåfunksjon på den i frohold til andre rando støvlar syntes eg. Den er også nokså stiv og har boasnøring på innerstøvlen. Testa ein sko som heite Agent (frå Tecnica trur eg) som var ein rein alpintstøvel med over 100 i flex og Factoren er omtrent lik denne.

Men eg anbefalar deg iallefall til å teste teste og atter teste og så heller bruke litt peng på ein sko som passar! er jo drepen å stå på ski med for små sko. Spesielt om ein skal gå litt slik som eg for min del gjer.

Re: Seriøs hjelp til støvelvalg, hjelp!!
staander #137357 27/12/2009 9:50 PM
cfc Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din, staander. Kjøpte selv et par Lange Fluid 120 og så på dette som et bomkjøp inntil jeg tok meg råd til å få støpt nye innerstøveler og såler hos Surefoot i Oslo (Skøyen). Støvlene sitter nå som et skudd og smertene er helt borte! Basert på egne erfaringer vil jeg derfor anbefale deg å ta en tur innom Surefoot, om ikke annet så for å få målt føttene dine (gratis). De vil da kunne sie noe om skallene overhodet passer til føttene dine (det gjør de helt sikkert, dvs. at det er innerstøvlene/sålene som er "problemet"). Lykke til!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå