Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Coomba vs Coomback
#137210 16/12/2009 8:02 AM
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Noen som har prøvd begge nå? Hva er forskjellene i kjørefølelse. Så en test av coomba vs antipiste i fjor...og da fikk coomba'en best kritikk. Siden coomback er tilnærmet lik antipiste, så lurer jeg litt hva andre synes. "Turn initiation" var anti-piste sitt problem i hht testen.

Jeg har selv coomba som en av topptur-skiene mine. Grei ski, men litt tam. Fungerer til alt bortsett fra å holde en stabil kant på klink.

(Har skiforbud av legen, så jeg håperlitt ski-nerding er unskyldt)

(Jeg regner med at coomback'en er bedre i pudder og til lange svinger i bakke (de er enklere). Regner også med at de har litt mindre respons, er litt dårligere på kortsvinger, og kanskje er litt mindre stabile. Har jeg rett?

Re: Coomba vs Coomback
skimachine #137211 16/12/2009 10:17 PM
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Ingen?

Re: Coomba vs Coomback
skimachine #137212 16/12/2009 10:42 PM
Entusiast
Entusiast

Tja, har coomba, men ikke prøvd Coomback enda, så vet ikke om mitt svar er til noe hjelp. Men tipper forskjellen i kjørefølelsen er minimal. Er jo ikke noe kjemperocker, og eller er jo ski lik. Men hadde nok gått for Coomback om jeg skal velge, først og fremst fordi jeg liker rocker (selv om jeg liker Coombaen veldig godt og som tidligere nevnt ikke tror det er stor forskjell), men kanskje aller mest for det smarte fellesystemet. På en annen side er Coombaen veldig billig nå, f.eks på Conrad.

same same ;D
skimachine #137213 16/12/2009 11:21 PM
RAS Offline
Entusiast
Entusiast

Ei har Coomba som toptursski med Dynafit, og prøvede Coomback med Jester.

Ei klarte ikke å merke nogen stor forskeld på de 4 dag ei kørte, begge ski fremstår som fine ski for en gutt som mig (+75kg).

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå