Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
Når skal freeridere bli kreative?
#137116 14/12/2009 10:47 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Ja, det lurer jeg på!

Dere ser jo prikk like ut hele gjengen! Sweet og Norrøna dresser i like farger med samme par ski. Tar jeg meg en tur i løssnøen, hvis jeg tør, er jo alltid en som hater at jeg har buksa under rumpa OG kjører pudder!Ingen av dere som skeier litt ut og tørr å prøve noe nytt, er det ikke kjedelig?Samme greia hele tiden jo..

Har dere ingen forbilder som prøver noe nytt, som dere også kan teste?

I en tidlegere tråd var det jo også vist til om vi jibbere kan stå på ski. Jeg vil gjerne se en av dere freeridere plutselig bytte bakke og kjøre på de største hop... Og sånn så dette kan jeg fortsette til jeg er tom for ting å si om folk.

Men gidder jeg? Nei.Er det noe jeg har sett meg lei av her nå, er det folk som rett og slett skriver "dritt" om hverandres stiler. Skal freeridere og jibbere ha en krig i bakken, fordi vi har forskjellige stiler?

Jeg lager ikke denne tråden fordi jeg føler meg truffet. Værsågod, diss meg for hva du vil, men jeg vil tro at de fleste som kjører freeride som har et sånt hat mot jibbere er gamle nok til å holde tankene sine litt for seg selv.

Opprørs tråder hører ikke hjemme på Friflyt forumet. Her skal man få hjelp og støtte til ting, ikke få dårligere selvtillit neste gang man stikker i bakken.

Frikjørere, jeg har utrolig respekt for det dere driver med! Jeg bøyer meg i støvet når jeg ser høye dropper som blir stålsatt som om det var 1 meter høgt, og lines som går fortere enn jeg klarer å si "Jibbing er fett."Håper dere kan åpne øyene litt, og se hvor fantastisk rått jibbing, og tricksene er. Ser det lett ut? Prøv selv.

Peace!

Re: Når skal freeridere bli kreative?
AleksanderBE #137117 14/12/2009 11:54 PM
Fersking
Fersking

Dette kan jo snus om, og vi kan si spørre om dere jibbere ikke har kreativitet. "Dere" er jo stort sett ganske like dere også, bare noe forskjellige farger på jakker/bukser/tees.

Kan heller ikke helt se at jeg kjenner meg helt igjen i at freeridere må åpne øynene. Tror ikke det er noen av mine kompiser som ikke har respekt for jibbere. Vi står ofte og ser på spektakulære svev.Det kan godt hende vi snakker "dritt" om jibbere med hverandre, f.eks. om de teite brillene under hjelmen eller tall tees til knærne, men det er jo bare "kompissnakk".

AleksanderBE #137118 15/12/2009 12:02 AM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hehe, kreativitet tingen var bare for å få deg til å lese tråden smile

Jeg sier ikke at alle mener dette, men det var tydeligvis en del som støtta han som sa det.

Men jeg er glad ditt synspunkt her sånn, for det er visst ikke alle som syns det smile

Og for all del, bare snakk dritt om oss. Kompiser skal snakke litt dritt, da får vi litt selvtillit. Men ikke på et forum.

AleksanderBE #137119 15/12/2009 9:12 AM
Medlem
Medlem

Jeg tror de fleste som faller inn under kategorien "freeride" har respekt for det dere gjør i bakken og pipe og har forståelse for det.(urban rails derimot... ) Det vi (eller vertfall jeg) har lite forståelse for er hvorfor man skal kle seg upraktisk. Dere kan si så mye dere vil, men jeg vil nå en gang hevde at et lag ull og et lag goretex gir mer bevegelighet en hva 15 bomulls t-skjorter i 6XL gjør, bukseseler som henger rundt knærne som man kan hente i OSV.

Og på samme måte som du kan stikke ut i løssnøen og leke litt der så kan nok ganske mange av "freeridere" (da tenker jeg de som foretrekker å kjøre i ukjørt pudder istede for preppa bakke) leke i parken, men såklart ikke på samme nivå. Det er bare mye enklere å se forskjellene på en som er flink på bigjump kontra en som er flink til å lese/huske linje, sette stilfulle svinger og ha kontroll på dropps.

(Og når det gjelder kreativitet i kles stilen så gikk jeg aldri på steiner skolen, aldri vært emo eller hip-hopper... Så jeg går i "normale" klær. Jeg tror de fleste som kjører med super baggy klær i bakken gjør det samme på skolen/jobb, og da er det vel en del av skate/hiphop "moten" dere har tatt med i bakken. Jeg for min del velger fortsatt å gå i klær som passer... )

Hilsen en som styrer unna preppa løype...

HAHAHA
AleksanderBE #137120 15/12/2009 9:23 AM
Entusiast
Entusiast

Helhjelm og heldress ser sinnsykt teit ut. Buksa inni skoene ser også sinnsykt teit ut. Tights er sinnsykt teit. Olsson er fortsatt en jente med for stort ego.

Kle deg slik du vil, drit i hva andre syns.

Freeridere ser minst like teit ut som ekstreme jibbere. Den gjennomsnittlige jibber har kulere stil enn den gjennomsnittlige freerider.

Hvorfor ikke på et forum? Kompiser skal da ikke snakke dritt? Hva faen?

AleksanderBE #137121 15/12/2009 9:56 AM
Medlem
Medlem

Heldress har en funksjon: Den holder deg jævlig varm, du slipper snø nedover ryggen om man tryner i pudder osv.

Helhjelm har en funksjon: Den beskytter haka og tennene dine om du skal kjøre i skog, treffe et tre, hekte og gå med hue først i skaren osv...

Hvor er funksjonen i bukseseler som er forlenget med hyssing? I bukseseler som bare henger der for "fashion"?

Funksjon < Fashion

AleksanderBE #137122 15/12/2009 9:57 AM
Entusiast
Entusiast

Praktisk eller upraktisk.Komfortabelt eller ukomfortabelt.

Og på den andre sida handler det om:

Kult eller ukult.Stygt eller stilig.

I gamle dager varierte det siste fra anlegg til anlegg, men nå er det jo en global dagsorden, for de som følger med på sånt.

Sjøl er jeg en gamlisungdom som tror jeg klarer å finne ut hva som funker for meg. Sånn etter hvert. Helt til jeg lærer noe nytt. Og det gjør jeg hele tida.

Synes det er synd hvis folk bruker krefter på andre ting enn å kose seg på fjellet. Terge hverandre på forumet er greit nok, innafor rimelighetens grenser.

Showdown
AleksanderBE #137123 15/12/2009 10:25 AM
Medlem
Medlem

Denne disputten kan berre løysast på ein måte: Chinese Downhill!

AleksanderBE #137124 15/12/2009 10:27 AM
Medlem
Medlem

Sitat MortenKP:Denne disputten kan berre løysast på ein måte: Chinese Downhill!

http://www.youtube.com/watch?v=SnbZVJwX-LM

AleksanderBE #137125 15/12/2009 10:01 PM
Entusiast
Entusiast

Det er ikke klesstilen frikjørerne hater hos jibberne. Det er det faktum at mote er viktigere for dem enn skikjøring. Noe du beviser i tråden din når du i en skidiskusjon bruker å være kreativ som å tenke på hvordan man kler seg og ikke hvordan man står på ski. Det samme hører man hele tiden rundt ordet stil. Da er det underforstått fra de fleste jibbemunner at det snakkes om klesstil, når det man som ekte skielsker burde snakke om, er kjørestil.

Jeg veit godt at du kommer til å si at du synes selveskikjøringa er viktigere enn å kle seg kult, og jeg skal til og med tro deg. Men det er vanskelig å fatte at du velger å ha buksa under rumpa når du kjører pudder da, fordi det kommer til å gi deg mindre tid til å gjøre en av de mest priviligerte ting...

.
AleksanderBE #137126 15/12/2009 10:52 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

ganske godt skrevet Boun. Men en må ta i betrakting at AleksandeBE er 17 år gammel og tilhører den nye generasjons twintip kjørere, ikke "goretex med sølvteip" gutta som har kjørt ski før twintip kom på markedet. Tiden forandrer seg slik er det bare. Husker da hjelm med brem og t-skjorte hengende utenfor buksa var "inn".

Når det kommer til kreativitet så har ivertfall jibberne ingenting dem skulle sagt. For et par år siden kunne man assosiere navnet med stilen. Feks Tanner Hall og Jon Olson, to veldig forskjellige stiler.Begge coole spør du meg. Men nå om dagen synes jeg alt skal se mer og mer likt ut. Afterbangene skal være sånn og sånn, noen grabber er inn andre ut. Ser nesten ikke forskjell på hele salomon teamet når det kommer til stil og klær. Se filmen her så skjønner dere hva jeg mener http://www.newschoolers.com/web/content/viewvideo/id/308455/member_id/132202/

olsson en jente?
AleksanderBE #137127 16/12/2009 4:39 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

hmmm.. godt gjort at en jente er en av tidenes beste skikjører...han var i verdens toppen i alpint som junior... han har dratt park kjøring og jibbing til nye høyder... bc og freeride fikser han bra og... tar en med alle typer skikjøring så er han vel den mest komplette skikjører som har verdt og er.... stort ego?? skal du bli toppidrettsutøver må du ha stort ego... skal du tenke på alle andre hele tiden kommer du ikke langt selv når du driver med en slik idrett... han lager kler som alle bruker alt fra fjortisser til gamliser.. noen han garantert tjener veldi mye mer på enn å kun lage kler for de parkrottene som vil ha max size kler... han er jo tross alt også en businessman...eg syns forresten sweet goretex kler er veldi komf. i parken... men i pudder og topptur liker eg best heldress,,,,

AleksanderBE #137128 16/12/2009 4:56 PM
Entusiast
Entusiast

Olsson tidenes beste? Hehe. Kanskje mest profilerte ja.

Han er jo ikke akkurat kjent for å ha lommeboka langt unna. Dyr livsstil og dyre biler. Dyre klær og veldig selvopptatt. Hørte du intervjuet med han da han "tapte" King of Style? Det haglet med unnskyldninger og forklaringer. Han mente selv han kjørte best, og at dommerne ikke kunne dømme. Jeje. Tøff type :razz

AleksanderBE #137129 16/12/2009 4:58 PM
Entusiast
Entusiast

Liker best å være naken. Ingenting slår følelsen av pudder i rompa.

AleksanderBE #137130 16/12/2009 5:00 PM
Entusiast
Entusiast

bra tråd i aleksander!

me konne jo prøvd ein skikkelig gansgter krig mot freeriderene i bakken ein gang då xD

....
AleksanderBE #137131 16/12/2009 5:04 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

hvem er bedre da?

AleksanderBE #137132 16/12/2009 7:08 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Er ganske enig i det dere sier, faktisk.Jeg bryr meg kanskje for mye om klær, syns det er gøy å prøve nytt tøy hvert år, men har strengt tatt ikke råd til det.Goretex med sølvteip må prøves på hullet i jakka mi, takk for tipset!

"Men en må ta i betrakting at AleksandeBE er 17 år gammel og tilhører den nye generasjons twintip kjørere, ikke "goretex med sølvteip" gutta som har kjørt ski før twintip kom på markedet."

Nå skal det også være sagt at jeg begynte ski på carving, og ble opplært med topptur folk. Starta med topptur for mange år siden, selv om det har blitt lite i det siste. Jeg husker også da brem var "in" og t-skjorte eller bandana skulle henge på buksen, mitt største forbilde hadde det jo. Andreas Håtveit hadde jo den stilen da jeg starta med ski.

Det du booun skriver, er helt sant. Det bør bli lagt mye mer vekt på kjøringa, enn klær. Fins jo et utall tråder om ny jakke og bukse, hva som passer til Salomon Gangster jakken osv.

"me konne jo prøvd ein skikkelig gansgter krig mot freeriderene i bakken ein gang då xD"Nei, er faktisk veldig lite interessert i starte krig mot frikjørere. Tvert i mot. Er det noen jeg vil filme med mer, og kjøre med mer er det frikjørere.

Håpte jeg fikk fram poenget med tråden min, men tror jeg faila litt..

Poeng med tråden: Ikke lage egne tråder for å være i mot stiler. MEN, jibbere generellt bør fokusere mindre på tøy, og mer på stil.Sikkert ingen som tror meg, men jeg prøver mye på det.

Og en siste ting! Jon Olsson. Bare slutt å snakk dritt om han. Drøye tricks, selv om han ikke har stilen som alle jibbere liker, men jeg tror det er pga klærne hans. Legg merke til det siste..

AleksanderBE #137133 16/12/2009 8:22 PM
Fersking
Fersking

Hvis vi skal snakke beste allround skier så vil jeg i hvertfall stemme Henrik Windstedt. Han var en lovende ung alpinist, drit god som jibbber og nå freerider. Han er i hvertfall mitt "idol" når det kommer til freeridekjøring etter det han har vist i freeride cupen.

AleksanderBE #137134 16/12/2009 8:35 PM
Medlem
Medlem

Sitat Discoking:Jeg tror de fleste som faller inn under kategorien "freeride" har respekt for det dere gjør i bakken og pipe og har forståelse for det.(urban rails derimot... ) Det vi (eller vertfall jeg) har lite forståelse for er hvorfor man skal kle seg upraktisk. Dere kan si så mye dere vil, men jeg vil nå en gang hevde at et lag ull og et lag goretex gir mer bevegelighet en hva 15 bomulls t-skjorter i 6XL gjør, bukseseler som henger rundt knærne som man kan hente i OSV.Og på samme måte som du kan stikke ut i løssnøen og leke litt der så kan nok ganske mange av "freeridere" (da tenker jeg de som foretrekker å kjøre i ukjørt pudder istede for preppa bakke) leke i parken, men såklart ikke på samme nivå. Det er bare mye enklere å se forskjellene på en som er flink på bigjump kontra en som er flink til å lese/huske linje, sette stilfulle svinger og ha kontroll på dropps.(Og når det gjelder kreativitet i kles stilen så gikk jeg aldri på steiner skolen, aldri vært emo eller hip-hopper... Så jeg går i "normale" klær. Jeg tror de fleste som kjører med super baggy klær i bakken gjør det samme på skolen/jobb, og da er det vel en del av skate/hiphop "moten" dere har tatt med i bakken. Jeg for min del velger fortsatt å gå i klær som passer... )Hilsen en som styrer unna preppa løype...

Disser du steinerskolen???! Din tissemann!

AleksanderBE #137135 16/12/2009 9:55 PM
Entusiast
Entusiast

Bra oppsummert AlexanderBE. Helt enig.

Det snør ute :grin

AleksanderBE #137136 16/12/2009 11:37 PM
Fersking
Fersking

Sitat turbosatan:bra tråd i aleksander!me konne jo prøvd ein skikkelig gansgter krig mot freeriderene i bakken ein gang då xD

Tja, dere må nok bevege dere ut av bakken for å finne noen freeridere å ha "gangster krig"(????) med da:wink

AleksanderBE #137137 16/12/2009 11:38 PM
Fersking
Fersking

Sitat mortinho:hvem er bedre da?

Henrik Windstedt:grin

AleksanderBE #137138 16/12/2009 11:59 PM
Entusiast
Entusiast

Fint da er vi alle enige og kan konsentrere oss om vår felles fiende, snowboarderne! :cool

kreativitet og stil..
AleksanderBE #137139 17/12/2009 12:07 AM
Fersking
Fersking

Nå er jeg ikke lenger helt sikker på om det med kreativitet gjaldt kjøring eller klær, men jeg skriver litt om begge.Når man snakker om kreativitet innen kjøring er det viktig å få med seg at kreativ kjøring ikke bare handler om tingene du gjør i lufta. Mange parker og hopp rundt om i verden bygges temmelig like hverandre. Dermed kreves det nye og stadig mer akrobatiske bevegelser i lufta for å opprettholde utviklingen i sporten.På fjellet er alt forskjellig. Ikke en eneste fjellside er helt identisk med en annen, ikke en eneste klippe har helt lik landing eller sats som en annen. Hver bevegelse du gjør iløpet av en linje på fjellet må gjøres i forhold til terenget og omgivelsene. Så min konklusjon er vel at både freeride og freestyle har potensiale for konstant utvikling.

Angående t-skjorter som rekker til knærne osv. så skal jeg ikke rakke ned på det selv om jeg ikke helt ser funksjonen. Det jeg synes er trist er at alle kjørernes forskjellige måte å gjøre tingene på forsvinner i masser av tøy. Hadde buksene sittet tight ville man sett det om en kjører hadde stil eller ikke. Det ville ha vært mye mer spennende å se på konkuranser ettersom at alle kjørerne helt sikkert hadde gjort triksene med sine særegne vrier.

Anngående dritt på forumet synes jeg det er greit å diskutere, men det må være grenser for hva man sier av fornærmelser osv. Husk at poenget med å diskutere er å komme frem til en enighet/løsning, ikke å drite ut "motstanderen!"

...
AleksanderBE #137140 17/12/2009 12:08 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

jada Henrik Windsted,... er veldi bra... men syns det veldi bra av olssonå gjøre det så bra i alpint når det er så mange år siden han "la opp"..men slike allround folk blir det vel ferre av fremover...de fleste "store" jibberne var vel folk i tights som ikke giddet mer kjøring rundt porter... mens den nye generasjon kun har vert jibbere... derfor kommer vel triksene bare til å bli drøyere og drøyere.... slik 12åringer holder på i parkene rundt om i norge idag ville gjort dem til verdens stjerner for ikke så mange år tilbake.....

AleksanderBE #137141 17/12/2009 1:02 AM
Entusiast
Entusiast

Olsson er utrolig dyktig og har gjort veldig mye for skisporten opp gjennom årene. Han har et ego og en oppførsel utenfor skiarenaen som ikke er helt etter min smak da.

Det snør ENDA :wink

hat?
AleksanderBE #137142 17/12/2009 2:59 AM
Fersking
Fersking

Sitat Beo81:Helhjelm og heldress ser sinnsykt teit ut. Buksa inni skoene ser også sinnsykt teit ut. Tights er sinnsykt teit. Olsson er fortsatt en jente med for stort ego.Kle deg slik du vil, drit i hva andre syns. Freeridere ser minst like teit ut som ekstreme jibbere. Den gjennomsnittlige jibber har kulere stil enn den gjennomsnittlige freerider.Hvorfor ikke på et forum? Kompiser skal da ikke snakke dritt? Hva faen?

hater alt og alle ell?som sagt har heldress og helhjelm en funksjon, hvis du er for sneversynt til å se det, så hold kjeft.

det er ingen som kjører med buksen inni skoen, det kun oppbretta bukser som mulig kan se slikt ut, men er enig der, ser ikke spes fett ut. Tight har og en funksjon hvis du sikter til alpinister. man får mye mindre luftmotstand med tighte alpint-dresser. hvis det er tight pants du sikter til, noe som jibberne har igjen stjålet fra snowboarderne, så skjønner jeg ikke hvorfor du hater dette heller, man må finne sin egen greie. Det at flere og flere kjører med større og større klær ser jeg ikke noe poeng med. de har tydeligvis funnet noe de liker, hvorfor da rakke ned på de fordi de liker det?

Jon Olsson er en av de som har vært størst innenfor sporten i flere år! Han er en av dem mest innovative jibberne (Hexo-flip, DJ-flip, Olsson-flip, Kangaroo-flip). Jeg ser ikke poenget med at du skal slenge så jævlig med dritt om hvordan han kler seg, eller hvordan han bruker pengene sine. Han har funnet SIN greie, og holder seg til det. innenfor jibbing er han mer eller mindre unik.

tråden er vel litt dårlig formulert syns jeg, hvor du oppfordrer freeridere til å kle seg mer likt jibberne. hvordan kan det da bli mer kreativt? Sweet og Norrøna er kjent for kvalitet, så tror ikke du skal disse på klærne, for det syns jeg blir for dumt.

mvh

AleksanderBE #137143 17/12/2009 8:50 AM
Entusiast
Entusiast

Hat er et sterkt ord. Sarkasme og ironi er fine ord. Olsson er en offentlig figur så til de grader. Da må man tåle at folk har meninger. Flere som er forelsket i Olsson her?

At heldress er praktisk er bare din unnskyldning til å å kjøpe deg heldress, slik at du kan være kul.

dra dere!
AleksanderBE #137144 17/12/2009 9:25 AM
Entusiast
Entusiast

eller ikke vær så krativ, enn å ver så sykt wannebe som dere!

renner rundt i 6xlt klær, som blit våte, komm dere vekk fra trekke dere har ikke en dritt å gjøre der!!! ødlegger fine bakker til å sette opp kuler og rails spm dere kan hoppe på , dere lander jo på kulen uansett!!

AleksanderBE #137145 17/12/2009 9:32 AM
Fersking
Fersking

Sitat F33d3r:Fint da er vi alle enige og kan konsentrere oss om vår felles fiende, snowboarderne! :cool

Hmm....i vilken kategori hamnar vi då...brädåkare som helst av allt åker puder!! :wink

AleksanderBE #137146 17/12/2009 10:12 AM
Entusiast
Entusiast

Synes det er bra at noen tør bryte ut fra det normale. Men i dag så er det få som bryter ut, de aller fleste følger ?moten? til de store stjernene.

Det er større fokus på å se kul ut enn å kjøre på ski. Større fokus på penger enn glede.

For ungdommer har det alltid vært slik, uansett om du kjører ski eller ikke. Er du ikke kul blir du utstøtt. For å være kul må du ha penger. Du må ha nyeste klærne og nyeste utstyret. Noen vokser aldri av seg dette.

Det er ikke lenge siden ingen hadde heldresser heller. Og min mening er at de aller fleste som kjøper heldress er mer opptatt av hvordan heldressen ser ut, enn at den skal holde snø og kulde ute. Jeg har snøsperre på jakka mi, og den fungerer som gull. Varm er den også. Sier ikke at du ikke skal kjøpe deg heldress, men at fokuset ikke er på glede og skikjøring lenger.

Det blir heller ikke bedre når store stjerner og rollemodeller kaster rundt seg meg penger. Trenger ikke nevne navn, men en veldig kjent person er veldig kjent nettopp fordi han før konkurranser lover at han skal kjøpe seg ny bil dersom han vinner.

Ski er en dyr sport, og vi trenger ikke gjøre presset større for å passe inn. Trenger ikke rollemodeller som gir budskap om at du må ha penger og det nyeste av det nyeste for å være kul. Disse stjernene tjener penger på å selge klærne sine, og som regel blir det ny bil av det. Det er folk i afrika som aldri har sett snø.

Den kuleste personen jeg har sett omtalt i FriFlyt må være han skibumsen La Grave som bor i bilen på parkeringsplassen. Der har du rett fokus. Mye glede og mye skikjøring. Rett fra hjertet. Slike rollemodeller trenger vi flere av.

Dessverre er det slik at de som roper høyest, er de vi hører.

AleksanderBE #137147 17/12/2009 1:43 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

så vis du hadde tjent flere millioner på og stå på ski hadde du likvel kjøpt de billige merker og bod i campingvogn enda.. du sier at du ikke i det helle tatt hadde hatt lyst på en fet bil, en jakke du selv har laget og bo på det fineste hotellet??

.
AleksanderBE #137148 17/12/2009 2:43 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

okey nok e nok. denne "diskusjonen" har gått fra å være på grensen til usaklig til rett å slett bli klein.Slutt å drit dere ut. Sier bare lets all be friends, hold kjeft og kryss fingrene for at det komme mer snø i nærmeste framtid så vi kan ut å gjøre det vi alle elsker (forhåpentligvis)... å KJØRE SKI!

Jay for sarkasme på internett
AleksanderBE #137149 17/12/2009 3:30 PM
Entusiast
Entusiast

Du blir i kategorien "sitter på ræva under et dropp eller en kul" :wink

Begynner å bli et mønster med denne typen tråder:- Trådstarter poster en satirisk, sarkastisk og/eller humoristisk tekst om jibbere, frikjørere eller noen andre- Noen skjønner den åpenbare sarkasmen, ler og skriver et sarkastisk, satirisk og/eller humoristisk svar.- En eller annen uten evne til å oppdage sarkasme og humor blir fornærmet og starter en hat krig.- Humoristene prøver å få tråden inn på rett spor igjen, men blir spammet ut de lett fornærmede haterne

AleksanderBE #137150 17/12/2009 3:31 PM
Entusiast
Entusiast

Hmm svar funksjonen funket ikke som forventet, den første setningen var ment som svar til ehawk

AleksanderBE #137151 17/12/2009 3:38 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Enig med deg "hang loose."

Nå har jeg fått frem mitt poeng, diskusjoner om utsyr kan tas en annen plass! =)

God jul, folkens!

Dobbelmoral?
AleksanderBE #137152 17/12/2009 4:02 PM
Fersking
Fersking

Synes det er helt greit å diskutere osv, og syns det er fint du tar opp debatten om at det er for mye nedrakking mellom jibbere og freeridere. Men da syns jeg ikke du trenger å starte med å si at alle freeridere ser like ut osv, for da motsier du deg selv. Du går imot det poenget du egentlig ville frem til, og det blir fort litt dumt...

AleksanderBE #137153 17/12/2009 4:06 PM
Entusiast
Entusiast

hahahahaha

Drit tøff link av acro ski....så er diskusjonen...det går vel under jibbing? eller hur wink

Vi har vel ein norsk olympisk mester i den sporten der og tenker eg.

OG forøvrig....kva er galt med å fikse begge greiner?

slik som han her feks...

enjoy..http://www.youtube.com/watch?v=zIACufffjZY&feature=related

jaha...
AleksanderBE #137154 17/12/2009 5:46 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Beo81:Olsson er utrolig dyktig og har gjort veldig mye for skisporten opp gjennom årene. Han har et ego og en oppførsel utenfor skiarenaen som ikke er helt etter min smak da.Det snør ENDA :wink

Beo81. Hvordan kan du sitte å si dette? Har du møtt han kjenner du han? Utifra det jeg har hørt fra de som faktisk kjører med han og treffer han mye liløpet av vinteren så bommer du greit. Han er en super dyktig ydmyk kar som gjør tingene sine riktig. ok han tjener bra med penger og da har han råd til å kjøpe biler osv. Han klager på dømming. Ikke at jeg vet alle kriteriene de dømmer over osv,men har vært enig med han flere ganger i høstens incity konkurranser. Mye rar dømming kreativitet har blitt nedstemt og dobbel corc 10-12 mute har scora bra...Spør du meg er det feil rettning for kjøringa,men det verdens problemet skal ikke jeg løse her inne. Slutt å rakk ned på han se heller opp til han! En av verdens beste allround kjørere som har gjort utrolig mye for sporten og det at han kombinener jibbing,freeride,porter og business er ikke feil spør du meg. En dag er karrieren over og det er det nok fodt å ha noe å dette tilbake til.

AleksanderBE #137155 17/12/2009 6:08 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Sitat koll:Synes det er helt greit å diskutere osv, og syns det er fint du tar opp debatten om at det er for mye nedrakking mellom jibbere og freeridere. Men da syns jeg ikke du trenger å starte med å si at alle freeridere ser like ut osv, for da motsier du deg selv. Du går imot det poenget du egentlig ville frem til, og det blir fort litt dumt...

Er så enig med deg.Det var egentlig for at folk skulle gidde å lese det, men ble så feil som det kan bli.Hvor er "edit" knappen når vi trenger den?

Til alle freeridere som fremdeles føler seg truffet av det første jeg skrev:Syns Sweet er fett, digger Norrøna og Whiteout sine kolleksjoner og fett at dere har så lite fokus på tøy i forhold til jibbere.Må jo bare sitere Aksel Lund Svindal fra Eyes Wide Open: "Når det gjelder klær, er det eneste jeg bryr meg om at de viser godt i snøen, utenom det driter jeg i hvordan jeg ser ut."Kanskje ikke ordrett, men Svindal er så mann at han burde alle høre på =)

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå