Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips om skivalg? 40/60 bakke/offpiste
#136805 03/12/2009 8:17 PM
stine77 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er litt nybegynner utenfor bakken, men håper på å få mest mulig tid der. Samtidig må det jo funke i bakken. Kanskje til og med en topptur.. Jeg har støvler, men det er ikke randoostøvler. Det beste hadde vært et par racingski + et par til løssnø. Men må prøve på ett par ski denne gangen. Jeg er 57 kg/168cm.

Noen som har tips? Beste hadde vært å kjøpe brukt, derav sikkert ikke årets modell, men det kan bli et alternativ så tips gjerne om det og!

Håper noen erfarne og greie skirever kan gi meg tips i merkejunglen..

I så fall tusen takk på forhånd! Stine smile

Re: Tips om skivalg? 40/60 bakke/offpiste
stine77 #136806 04/12/2009 9:00 AM
Fersking
Fersking

K2 sin Backside serie har et par ski som skal kunne være aktuelle. Backlash er nok den skia som vil passe den bruken du beskriver best. Dersom det imidlertid er ei ski som skal fungere bedre på topptur kan Wayback være et godt alternativ (carbon i stedet for metallaminering= lavere vekt). Dette er ei ski jeg selv har og den fungerer godt både i og utenfor bakken.Har også et par Atomic sweet daddy. veldig lette og forutsigbare ski. Fungerer også godt både preppet og løssnø, men disse har litt svakt bindingsfeste hvis du skal ha telemarkbindiger på.

salomon big gun
stine77 #136807 04/12/2009 12:12 PM
Fersking
Fersking

kjørte ifjor på salomon big gun, fat twins. funker bra i både løype og uttafor. kan kanskje ta seg litt tid å vende seg til å kjøre med dem hvis du er vant med rene racingski...

Re: Tips om skivalg? 40/60 bakke/offpiste
stine77 #136808 04/12/2009 5:02 PM
Entusiast
Entusiast

K2 Gotback

Det er damemodellen av coomback og denne er spesielt tileigna jenter. Dess kortare du velg denne skia dess mjukare vil den vere.

Om du har vanleg Alpint støvel kan du sette på ein Marker Baron binding. Men om du vil klaske til å handle full pakke feks frå Sport Conrad så kan du få med sko også og då ville eg ha sett meg om etter ein Dynafit binding.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå