Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Pris på montering av bindinger
#136675 27/11/2009 12:09 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ser at det blir tatt heftige summer for å montere alpinbindinger rundt om. Her bør vi kanskje gi hverandre tips slik at gribbene får svi litt på pungen. Oppfordrer til å komme med tips om sjapper som tar en fornuftig pris (ca. 200,-) og om værstingene (f.x. Intersport Fagernes som visstnok skal ha tatt 800,-...)

Skjønner at butikkene prøver å drepe netthandelen, men det blir for galt å betale en montør over 2500,- timen for en slik jobb

Re: Pris på montering av bindinger
TeLe_gEcKo #136676 27/11/2009 1:09 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

En del info og diskusjon her: http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=204967

skimontering
TeLe_gEcKo #136677 28/11/2009 8:29 PM
Fersking
Fersking

Har montert ski i 15år og aldri tatt ei krone for det.Det må vere litt servic.

Er det nettfolk som snyltar eller butikkane?
TeLe_gEcKo #136678 28/11/2009 11:11 PM
Fersking
Fersking

Vi monterar gratis når noko av utstyret er kjøpt i vår butikk, elles vert det 500 kr. Av og til er det bra betalt, andre gongar kan det bli mykje ekstra arbeid. Ofte må vi ringe importørar for å finne rett anbefaling for telemarkmonterin på spesial ski. Ser at det er mange som slit med det her på nettet. Vi tek i alle fall oss tid til å sjekke om vi er i tvil.

Nokre på nettet her trur visst at vi får malane gratis. Det gjer vi ikkje. Borane vert og fort øydelagde på titanalplater. Og er det urett å ta ekstra for ski som ikkje kjem frå vår butikk? Folk kjem og prøvar sko hjå oss som dei kjøper andre stadar, kva synest de om det?

Mx sport
TeLe_gEcKo #136679 28/11/2009 11:18 PM
Medlem
Medlem

På MX koster det 50 kroner shocked Mountet mine bindinger der idag laugh

TeLe_gEcKo #136680 29/11/2009 12:01 AM
Fersking
Fersking

Som noen andre skriver: ski kjøpt i butikken, gratis montering. Ski og binding kjøpt andre steder, så må man betale monteringen. Det skulle vel også bare mangle, men selvsagt bør jo butikkene skjønne litt, 800 er for mye. Jeg ville sagt mellom 200 og 300 kr, litt uavhengig hvor mye jobb det er.

Men nettbutikkene skaper en utfordring, og jeg er litt bekymret dersom alle skulle handle på nettet. Da mister man til slutt, den lokale fagkunnskapen, og den burde være viktig for alle.

En vanlig butikk har uten tvil høyere kostnader enn nettbutikkene, og da kan man ikke forvente at man skal betale det samme i den lokale butikken som på nettet, men kanskje kan det være lurt å handle litt lokalt også, med tanke på den lokale fagkunnskapen, utvalget, og ved feil på vare, lettere å gå i butikk, enn å begynne å sende varene tilbake....

Men jeg har også lest her om lokale butikker, som etter det jeg kan forstå absolutt ikke skjønner seg på service ovenfor kundene og det å drive butikk....

TeLe_gEcKo #136681 29/11/2009 11:38 PM
Medlem
Medlem

problemet er jo at somoftest hvis det er noe klatt med et produkt, så blir det ikke erstatta uten at produktet må inn til hovedimportør e.l. uansett, og da er det jo bare frakta om å gjøre om du sender det inn til di selv eller legger det fra deg hos lokale sjappa

fair nok
TeLe_gEcKo #136682 30/11/2009 12:25 AM
RAS Offline
Entusiast
Entusiast

Ei har kommenteret dette før.Mener det er helt ok, dersom butikkerne tager 500,- for å montere noget de ikke har solgt. Hvorfor skal butikken støtte dig, dersom du ikke støtter den, men handler et andet sted?Da bliver kommentaren ofte: "men ei kjøper annet i butikken". Det er og fint nok, da kan du og forvente masse service i relation til de produkter du kjøper. Men ikke forvent at du får super gratis service til monteringer, bare fordi du kjøper fangremme eller handsker i butikken!Butikkerne kan jo ikke have en skiafdelig med tilhørende verksted og leve af å montere ski fra internettet til 200,-. Da blir produktet jo enten butikk uten ski, eller butik med ski og variabel betaling for div. servicer.

TeLe_gEcKo #136683 30/11/2009 8:38 AM
Medlem
Medlem

ja 1000 kr for å montere bindinger er i overkant stivt..då vil det sei en bruker nesten 3 timer på å montere en binding, og då kan ikkje kalle deg seriøs sportsbutikk. monterer en med mal så tar det maks 10 min av hengig av ski og type binding. en timepris vil ligge rundt 400+ NOK. då dekker en husleige,lønnskostnader og avanse.( kan variere) så eg syns rundt 200 kr for ei standar montering er helt greit. det har alle råd til!

Monstering, billigst og BEST
TeLe_gEcKo #136684 30/11/2009 9:09 AM
Medlem
Medlem

http://www.skiservice.no/

Tomm Murstad oppe ved Frognerseteren,Montering 150 krOmmontering 190 kr

Disse gutta er vel de beste i Norge på prepp og skimontering, men du må fortelle dem hvor du ønsker å montere bindingene eller så får du standard montering.

Hvis jeg har kjøpt en ski eller binding i en butikk, så ville jeg aldri latt dem montere bindingen på skia. Gjør det selv, eller så gjør Tomm Murstad det i Oslo. Hvis du ikke bor i Oslo, hør med noen som driver med Racing/kjører porter og finn ut hvor de har ski på service og gjør det der. Garantert billigst.

Jeg har jobbet i sportsbutikk selv og sett hva som skjer, og det er ikke bra. Og det har også vært meget dårlig før folk begynte å kjøpe på nettet.

T

Norge er meir enn berre Oslo
TeLe_gEcKo #136685 30/11/2009 9:48 AM
Medlem
Medlem

Sitat Kenntha:http://www.skiservice.no/Tomm Murstad oppe ved Frognerseteren,Montering 150 krOmmontering 190 krDisse gutta er vel de beste i Norge på prepp og skimontering, men du må fortelle dem hvor du ønsker å montere bindingene eller så får du standard montering.Hvis jeg har kjøpt en ski eller binding i en butikk, så ville jeg aldri latt dem montere bindingen på skia. Gjør det selv, eller så gjør Tomm Murstad det i Oslo. Hvis du ikke bor i Oslo, hør med noen som driver med Racing/kjører porter og finn ut hvor de har ski på service og gjør det der. Garantert billigst.Jeg har jobbet i sportsbutikk selv og sett hva som skjer, og det er ikke bra. Og det har også vært meget dårlig før folk begynte å kjøpe på nettet.T

No er det jo ikkje alle som bur i oslo området som kjøper ski, og åå montere binding krev ikkje at en er rakettforsker. og fordiom du meiner at den og den er best på montering så trur ikkje eg at du har grunnlag for å uttale deg om akkuratt det. det er veldig mange dyktige på skimontering i Norge.

Stavanger
TeLe_gEcKo #136686 30/11/2009 9:58 AM
Medlem
Medlem

Om noen vet et billig sted i Stavanger setter jeg pris på det, var vel min sjekk av Platou Madla som satt igang denne debatten. (De som skulle ha 750,-) .

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå