Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feilmonterte bindinger hos Intersport
#136575 23/11/2009 6:33 PM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei,Jeg hadde kjøpt meg line sif ski og rossignol axial 2. disse ble kjøpt på ferie og dermed ikke montert. jeg leverte dem inn på intersport fagernes for å få dem montert med bredere stoppere. dette betalte jeg forsåvidt 800 kroner for.nå ser jeg at de har montert bindingene med en lengde på 355mm og ikke 335 som jeg sa.. jeg går nok tilbake med dem i morgen men tar skien skade av å ha flere skrue hull i seg i tilfelle hva burde jeg si til de på intersport ?

Re: Feilmonterte bindinger hos Intersport
allpax #136576 23/11/2009 6:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

JA dem tar skade av dette, men det er viktig å få limt di gammle hullene godt. DU bør hvertfall få monteringa gratis syns jeg. Skiene dine får jo en svakhet, men blir dem limt på en bra måte så er det lite sansynelig at du får noe problemer med dette.

allpax #136577 23/11/2009 6:51 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Intersport gjorde samme feilen på mine ski. De plugga hullene, men jeg måtte fortsatt betale.

Delte meninger...
allpax #136578 23/11/2009 6:56 PM
Avhengig
Avhengig

Det er mange delte meninger på dette feltet...Kjørte selv med et par Salomon Pocket Rocket for noen år siden med 24 hull i hver ski uten at det var noe problem skia knakk ikke og trakk heller ikke inn vann.

Når du skal ha montert et par ski så vil jeg alltid annbefale og gi med en støvel og ikke bare oppgi mm målet. Da er det lettere å ikke ta feil. Men dems feil er jo serdeles grov 20mm er mye!!

Lykke til!

allpax #136579 23/11/2009 6:59 PM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

ja dem skulle fått støvelen også..men det var jo litt betryggendes å høre at de kan funke med ett ekstra sett skrue hull

allpax #136580 23/11/2009 7:17 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har selv kjørt i to år med noen ekstra hull i skiene og aldri hatt noen problemer. Men jeg har også vært borti ski som knekker akkurat der di gammle hullene har vært. Det er hvertfall svært viktig at dem limer hullene godt. Hadde jeg vært det så hadde jeg krevd pengene for montering tilbeke, pluss at dem skal rette oppigjen skaden.Leste for en liten tid tilbaka boken til Tormod Granheim "Spor" der skiene til tur kompisen knekker akkurat der det var gammle hull. Så min mening er at skiene har fått en skade og dem har blitt svekket, ikke mye men.

allpax #136581 23/11/2009 7:29 PM
Entusiast
Entusiast

Skia svekkes lite, som nevnt over, men ved skifte til annen binding eller om du skal selge skia etter en tid, har du klart et dårligere utgangspunkt.Har selv opplevd feilmonteringer av liknende art to ganger, men da heldigvis der jeg hadde kjøpt utstyret.Fikk ny ski begge steder, uten trøbbel.De bør absolutt kompensere for skaden. De har tatt seg godt betalt og gitt deg et dårligere produkt tilbake.800,- var dyrt- er det med brede stoppere?Er det uten stoppere har de lagt inn en forsikringsmargin, nettopp for å ikke tape penger pga slike uhell. Da skal du ha nye ski eller tilsvarende tilbake!

allpax #136582 23/11/2009 7:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Gladiatoren:Jeg har selv kjørt i to år med noen ekstra hull i skiene og aldri hatt noen problemer. Men jeg har også vært borti ski som knekker akkurat der di gammle hullene har vært. Det er hvertfall svært viktig at dem limer hullene godt. Hadde jeg vært det så hadde jeg krevd pengene for montering tilbeke, pluss at dem skal rette oppigjen skaden.Leste for en liten tid tilbaka boken til Tormod Granheim "Spor" der skiene til tur kompisen knekker akkurat der det var gammle hull. Så min mening er at skiene har fått en skade og dem har blitt svekket, ikke mye men.

<p></p>
¨Det skal nevnes at han kjørte på lette randone ski og han veide mye mer enn Tormod som kjørte på jibbeski til 3k;)

.
allpax #136583 23/11/2009 7:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

hvorfor tror alle at skiene tar skade av hull??

Rart at racing gutta som er opptatt av hundredeler og gønner ned knallharde utforløyper ofte kjører rundt med en hel rekke hull i skiene.

allpax #136584 23/11/2009 8:35 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

"racing gutta" har jo proffe folk som ser over skia 100ganger i løpet av en uke. har du hull fra før og lime begynner å sprekke litt så er det stor fare for fukt skader i kjernen. Dette er noe racing gutta slipper å tenke på, men som vi normale må ta hensyn til.

allpax #136585 23/11/2009 9:01 PM
Fersking
Fersking

InterSport monterte også en av mine bindinger feil vei på mine nye Nordica The Zero. Riktignok er skia 100% symmetrisk, men ser man på grafikken skal det ikke være noen tvil. De plugget hullene, men fikk ingen kompensasjon.

Dog hørtes 800,- dyrt ut. Jeg betalte 300kr.

allpax #136586 23/11/2009 9:24 PM
Ringrev
Ringrev

800 er RAN for montering av bindinger!!! Hvis jeg var sikker på at jeg har gitt montøren riktige mål hadde jeg gått tilbake rimelig forbanna.

allpax #136587 23/11/2009 10:19 PM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

jeg får ta turen bort i morgen.. 800 kroner var med brede stoppere ja, men de ligger på 249,- på nettet men ja får se hvilken tone de tar i morgen.. så lenge de fikser det gratis kan jeg leve med det

allpax #136588 24/11/2009 1:03 PM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

de flyttet frambindingen litt tilbake gratis.. så jeg overlever men han påsto det var jeg som hadde sagt feil selv om det sto rett på lappen hans..

allpax #136589 24/11/2009 2:02 PM
Entusiast
Entusiast

Da har du fått flyttet tyngdepunktet bakover samtidig. Skal rett være rett skulle de flytet bak og for binding like mye.

Uansett burde du fått avslag i prisen, halv pris burde vært greit for dette. Men ok, nå har du vært fall montert binding. Ingen bra reklame for intersport dette da.

allpax #136590 25/11/2009 9:56 AM
Entusiast
Entusiast

Dette er jo en ganske klar og grei reklamasjonssak. Tjenesten du har betalt for er utført i strid med din instruks, til og med skriftlig, noe som har ført til at gjensalgsverdien sannsynligvis har falt. Ville du betalt like mye for et par ski med to sett hull som for et par med ett sett?

I tillegg synes jeg løsningen deres med å flytte tåstykket bakover i beste fall var lettvint. Du burde i det aller minste få refundert de 800 kronene. Så vanskelig er det virkelig ikke å stille inn en jig, ei heller drille riktig. Virker useriøst av sportsbutikken å behandle deg som kunde slik, og forsøke å la deg sitte igjen med en følelse av at de har gjort deg en ekstra tjeneste.

Bare vis til forbrukerkjøpsloven, du har klar reklamasjonsrett.

allpax #136591 27/11/2009 12:38 AM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

ja det er nettopp slikt de stiller det frem at de har gjort meg en tjeneste og flyttet den ekstra for meg ettersom de fortsatt mener jeg sa feil første gangen og luring som jeg var kastet jeg post it lappen på vei hjem før jeg merket de var galt skrudd på.. den var mitt eneste bevis..han som monterte skiene og slikt der borte er ganske hard og arrogant så jeg vet ikke helt om jeg har så mye åvinne på å diskutere men de hadde ikke vert så feil med refusjon av noe slag.

allpax #136592 27/11/2009 1:02 PM
Entusiast
Entusiast

Hva det gjelder plugga hull i skiene tror jeg ikke du skal engste deg så mye, skia er nok gode som gull. Men er et par andre ting jeg synes er spesielt med denne saken.

For det første er 800kr blodpris for montering, selv med breie stoppere.

For det andre har du fått ett annet produkt enn hva du har betalt for. Da tenker jeg ikke på plugginga, er ikke krise om skiene har plugger, men det at de kun velger å flytte frambinding, dermed flytte boot center. Er ikke sikkert du merker dette i det hele tatt, men har du gitt de monteringsanvisninger så skal dette følges!

Sist men ikke minst synes jeg de har behandlet deg som kunde dårlig, både ved valgt løsning av feilmonteringen samt ved p ikke gi deg en refusjon.

Hadde jeg vært deg hadde jeg snekret en mail og fyrt av gårde til daglig leder.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå