Hadde en tur i trysil med alpin-sko, bc coruvus og duke før lunsj og med dynafit zzero, dynafit 12 og coomba 181 etter lunsj.
Det føltes som om jeg holdt på lette da jeg skiftet utstyr - og fikk meg til å lure på om det er noe vits i å kjøpe feller til corvus'en. Kort sagt jeg er enig med de som sier at duke ikke er en rando-binding, men en freeridebinding med gåfunksjon.
Føret var knallhardt med preppekuler, så det var langt fra ideelt - men jeg ønsket å teste utstyret i dette føret også.
Begge deler fungerte, men selvsagt ikke like godt som carving ski. Corvus'en krevde mye kraft for å svinge, men holdt seg godt på kant. Coombaen var litt motsatt. Lettsvingt men vanskelig å holde et rent skjær...
Tror den største forskjellen var skoene: surefoot-alpinsko versus rando sko var lett match. Merket at jeg krøllet tærne når det var som hardest. Konklusjon: flytter customsålen fra sykkelskoene inn i randoskoene. Tror også at denne typen tester er litt dumt...tester man i alpinbakker ender man med alpinutstyr. Topptur er noe annet: 80 prosent brukes på oppturen, og 20 prosent på nedturen (hvis man er heldig)...og det er som oftest vekslende føre.