Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som har prøvd året prophet 130?
#136468 19/11/2009 10:23 AM
Seinar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann Montebello!

Ja? Noen som har prøvd skia? Las en eller annen plass at de hadde lagt til litt rocker, og at dette skulle bidra til lettsvingthet og flyt. Er dette tilfelle? Er ute etter en pudderplanke som nemlig er morro og lettsvingt (til telemark). Ser også på kurompa ja. Men vegrer meg for at den er litt tung til toppturer.

Velvel. Nok snakk

Re: Noen som har prøvd året prophet 130?
Seinar #136469 30/11/2009 5:06 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg kjørte med 2010mod store deler av fjorsesongen (alpint). Den har ik full rocker, men betydelig mer "early rise" i tuppen en 2009mod. Har hatt begge modellene side om side. Ellers så har 2010mod fortsatt normalt spenn under foten og i bakskia (noe som langt i fra er en ulempe etter min mening), early taper og normalt innsving. Den er også relativt stiv sammenligna med Pontoon og Kuro.

Skia har hittil innfridd alle forventningene mine. Flyter sykt bra og høyt i løssnø, noe som gjør den rask. Den dykker aldri, er lett å svinge med (helt konge til skogskjøring), har en fantastisk stabil bakski å lande på etter hopp, og fikser preppa/harde partier overaskende bra da den er såpass stiv (flere breie++ ski som svikter fullstendig her). Kjører switch bra også, men da krever den noe vekt fremover for at baktuppen ikke skal dykke under i dyp snø. En svært god pudder/allrounder ski etter min mening. Synes selv dette var det beste pudderski-valget for meg mtp vestlandske forhold (myrkdalen/voss/stranda). Må jo innse at en ikke lever i en skifilm her.

Ellers, kan tenke meg at kuroen er noe mer lettsvingt i dyp snø da den har full rocker, smalere bakski og er en noe mykere. Line prophet 130 kommer bare i en lengde, 186, noe som jeg selv synes er litt kort (jeg er 192). Kuro kommer i tre lengder i år 175, 185 og 195. Vekt vet jeg ik noe om, men begge er jo relativt tunge. Kan no nevne at Line reklamerer med sin "maple core" som skal være lett i vekt, men som sagt, har ik veid de selv.

Håper dette hjalp deg noe på vei..:)

(Utrolig hvor lange innlegg en gidder å skrive midt i eksamenperioder..)

Re: Noen som har prøvd året prophet 130?
Seinar #136470 30/11/2009 5:30 PM
Seinar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Haha! Takk!

Det ble Kuro på meg. Mest safe. Kunne kalt meg profetNils med Lineskia. synd det.

Utrolig hvor mange foruminnlegg en gidder å lese i eksamensperioder. Hjelper ikke at det er to dager igjen.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå