Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til barne ski til 5år jente (første skipar) ?
#136328 14/11/2009 11:56 AM
Ola.. Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tenker på å kjøpe ski til dattra til vintern, da hun har fått smaken på å bli med pappa i skibakken..

Hun har ikke prøvd alpint ski før, så vi må ha litt tips av dere som har gått denne veien før smile

Hun er ca 110cm, og bruker 29 i sko.

Hvor lange ski burde vi kjøpe?

Noen som har noe liggende og kanskje, i treffende rosa farge? laugh

Ola

Re: Tips til barne ski til 5år jente (første skipar) ?
Ola.. #136329 16/11/2009 8:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!

3-åringen min har et par Rossignol Bandit (med samme design som de Hugo Harrison kjørte på i sin tid, DET ER TØFT DET) i kidsversjon. Og 9-åringen har et par 4frnt Grom som er superfete: http://www.vpg.no/Avdelinger/Produkter/Ski/Ski/Juniorski.aspx

Kjøper du ski som når henne til halsen/ haka tror jeg du treffer blink, men da har hun lite å vokse i. Men du må nok kjøpe ny lengde nesten hver sesong likevel, så det spiller kanskje mindre rolle. Brukt er for øvrig genialt, se etter skibyttedagen til nærmeste alpinklubb.

Og et tips fra meg: Ikke bruk sele, da bruker du fem ganger så lang tid på å lære henne å kjøre selv... Men selv blir du litt mindre sliten.

Lykke til, det er vanvittig artig å kjøre ski med småttisene!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå