Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Midtstilt eller ikke?
#136306 13/11/2009 10:10 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Halla!

Leker med tanken på å kjøpe litt breiere ski i tillegg til parkplankene jeg har fra før. Vurderer k2 Kung Fujas, men jeg er litt usikker på om jeg skal midtstille bindingene? Må vel lene meg mye bakpå da? Men å sette de lengre bak vil ødelegge litt for roteringer og flips? Hva bruker proffene i fjellene? Bruksområde blir vel BC jibb og cruising i upreparerte bakker.

Re: Midtstilt eller ikke?
Vengeance #136307 13/11/2009 1:46 PM
Ringrev
Ringrev

Kjøp schitzo bindger og slipp problemet...

ja
Vengeance #136308 13/11/2009 1:55 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

schitzo hadde ikke vært dumt nei. Er vel sånne som deg som er midt i målgruppen for den type binding. Kjører du bare freeride og mest framover vil nok en vanlig binding bli bedre men i ditt tilfelle er Schitzo midt i blinken.Er selv litt imot hele midtstillingshypen. Når det kommer til hva prosene bruker er dette veldig individuelt. Candide kjører jo langt bak. Båder park og pudder. Mens Eric pollard og gjengen kjører midtstilt. Når det er sagt så skal du og vite at mye av kjøreegenskapene som produsenten har tiltenkt akkuratt den skien forsvinner dersom du midtstiller bindingene.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå