Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Handle ski/snowboard-klær fra statene
#135927 25/10/2009 3:26 PM
PhatLuv Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!Eg har funnet ei Burton jakke(document jacket woman) eg vil bestille fra USA. Nettbutikken eg har funne jakken på sender kun til USA, men har lest om jetcarrier. det skal fungere slik at ein får ei adresse i USA som videresender pakken til Norge.Er det nokon som har erfaring med dette? Og kan forklare litt kordan man går fram? Har registrert meg på jetcarrier, men er litt skeptisk smirk treng eg være det?eller har nokon gode/rimlige nettsider som sender til Norge?

Håper på god respons på dette, og takker for alle svar =)

Helsing ei som vilvilvil ha ny burton jakke =)

ebay
PhatLuv #135928 25/10/2009 3:35 PM
Fersking
Fersking

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=bu...odkw=document+jacket+woman&_osacat=0

et kjapt søk på ebay fant disse.. nå vet ikke jeg hvilken farge du vil ha, men disse er iallefall billig og har rimelig frakt:wink

Re: Handle ski/snowboard-klær fra statene
PhatLuv #135929 25/10/2009 3:44 PM
PhatLuv Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

:coolden i lyseblå der smile men i str S, ik XS :sad

PhatLuv #135930 25/10/2009 4:02 PM
Medlem
Medlem

Jeg kan fraråde på det STERKESTE å bruke jetcarrier til kjøp av klær fra USA. Gikk i fellen selv en gang i fjor ved kjøp av en skibukse. Tror frakten alene kom på 600-700 kr, i tillegg tok det VANVITTIG lang tid. Ventet i godt over 1 måned på varen. Jetcarrier tror jeg kun lønner seg ved kjøp av større mer kostbare varer..

...........
PhatLuv #135931 25/10/2009 4:47 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat PhatLuv:Hei!Eg har funnet ei Burton jakke(document jacket woman) eg vil bestille fra USA. Nettbutikken eg har funne jakken på sender kun til USA, men har lest om jetcarrier. det skal fungere slik at ein får ei adresse i USA som videresender pakken til Norge.Er det nokon som har erfaring med dette? Og kan forklare litt kordan man går fram? Har registrert meg på jetcarrier, men er litt skeptisk smirk treng eg være det?eller har nokon gode/rimlige nettsider som sender til Norge?Håper på god respons på dette, og takker for alle svar =)Helsing ei som vilvilvil ha ny burton jakke =)

Somregel er det ikke netthandlene som setter begrensningene på hvilke land varene kan sende til, det skyldes primært salgsavtaler mellom produsent og distrubøterer. Det gjør at netthandlene bare får agentur på innenlandssalg for å ikke ødelegge markedet for distrubøterene på andre markeder. Derfor er du avhengig av selskaper som jetcarrier for å få varene til Norge.

Jetcarrier tar seg godt betalt for frakten og når du i tillegg må betale moms og toll på varene skal det være veldig billig i utgangspunktet for at du ikke skal ende opp med at jakka blir dyrere enn i Norge. Finner du ikke jakken her til lands er det bedre å finne en netthandel med base i Europa, da slipper du hele problemet med utførselshinder og toll.

PhatLuv #135932 25/10/2009 5:56 PM
PhatLuv Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

takk for gode tilbakemeldinger =)

PhatLuv #135933 25/10/2009 8:45 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg er superfornøyd med JetCarrier, jeg har brukt de 6-7 gange og det er kommet på under to uker. Frakten er ikke billig, men ikke mye dyrere enn DHL og UPS fra statene.

Hvis du vil slippe moms så prøv eBay, der er veldig mange som selger nytt stash der og de sender det ofte som gave og da slipper du moms/toll.

PhatLuv #135934 25/10/2009 8:51 PM
PhatLuv Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

takker.. ser meg om på ebay og mailer til diverse nettsider no, så får kanskje nokon furnuftige svar derfra og =)men har funnet ut at de fleste plasser(eg har funnet vertfall) så kommer det opp mot norsk pris med frakt, toll og moms..

PhatLuv #135935 25/10/2009 10:38 PM
Medlem
Medlem

Er jo derfor det er så billig å kjøpe fra utlandet, for der slipper vi momsen. Har selv sett flere nettsteder der det er billig, men må prøve å finne en måte å lure meg unna momsen.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå