Sitat PhatLuv:Hei!Eg har funnet ei Burton jakke(document jacket woman) eg vil bestille fra USA. Nettbutikken eg har funne jakken på sender kun til USA, men har lest om jetcarrier. det skal fungere slik at ein får ei adresse i USA som videresender pakken til Norge.Er det nokon som har erfaring med dette? Og kan forklare litt kordan man går fram? Har registrert meg på jetcarrier, men er litt skeptisk
treng eg være det?eller har nokon gode/rimlige nettsider som sender til Norge?Håper på god respons på dette, og takker for alle svar =)Helsing ei som vilvilvil ha ny burton jakke =)
Somregel er det ikke netthandlene som setter begrensningene på hvilke land varene kan sende til, det skyldes primært salgsavtaler mellom produsent og distrubøterer. Det gjør at netthandlene bare får agentur på innenlandssalg for å ikke ødelegge markedet for distrubøterene på andre markeder. Derfor er du avhengig av selskaper som jetcarrier for å få varene til Norge.
Jetcarrier tar seg godt betalt for frakten og når du i tillegg må betale moms og toll på varene skal det være veldig billig i utgangspunktet for at du ikke skal ende opp med at jakka blir dyrere enn i Norge. Finner du ikke jakken her til lands er det bedre å finne en netthandel med base i Europa, da slipper du hele problemet med utførselshinder og toll.