Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Åre i Sverige.
#135364 28/09/2009 11:56 AM
TYSSON Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har begynt så smått å planlegge ny skitur rett over nyttår,har kikket litt på Åre,planlegger å reise i midten av Januar blir det for kaldt og mørkt eller?Tar i mot gode råd og tips /erfaringer, hvordan er prisene på ski kort osv,anbefalinger ang overnatting. Er after skiing og utelive bra?

Er på jakt etter nye skiklær,har noen handlet på Backcoyntry:cool.com er det noen merker å "utenom de vanlige"som er verdt å prøve.

Re: Åre i Sverige.
TYSSON #135365 28/09/2009 1:19 PM
Fersking
Fersking

Åre er bra på mange områder, ski & afterski - du finner nok info på O'store internettet hvis du tar et par søk! Skistar selger vel også pakkeløsninger for deg.

Ang Backcountry så har jeg bestilt varer et par ganger, og de leverer raskt, seriøst firma.

NB! Noen av leverandørene hos Backcountry tillater ikke international shipping, du må altså sende varene til en "US adresse" først - dette løser du isf enkelt via http://www.norusonline.com . Litt sketchy hjemmeside, men det funker :grin

SkiStar Åre: Åre, Duved, Bjørnen
TYSSON #135366 28/09/2009 1:39 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Åre kan være veldig bra, men det kommer litt an på hvilken type kjøring du skal gjøre. Åre er veldig mye rett-ned-bakker med samme stil over alt, bortsett fra toppheisen som kan gi herlig kjøring i løssnø og litt mer upreparert tereng. VM-løypene i Åre er forresten sykt bratte ,men moro å prøve seg i hvis du liker det.Åre ligger under samme selskap som også driver Duved og Bjørnen. Alle tre anleggene ligger innenfor en 5-10 minutter med bil.

Jeg liker f.eks Duved bedre enn Åre siden jeg synes bakkene der er mer varierte og morsomere å kjøre i. Litt enklere å leke seg i siden jeg ikke er fan av å kjøre fortest mulig ned skiløypa.

Det er bra med belysning der så at det er mørkt tror jeg ikke vil bli noen hindring. Jeg har ikke kontroll på overnatting og afterski og sånt siden jeg alltid bor på ei privat hytte.

Håper det hjelper litt.

S

Re: Åre i Sverige.
TYSSON #135367 29/09/2009 10:39 AM
Fersking
Fersking

Anbefaler Åre på det sterkeste. Et fantastisk skisted med mange muligheter for alle. Søk litt på nettet før du reiser opp etter tips til fantastisk offpist kjøring. Jeg har bodd i Åre by. Der har du alt rett utenfor døra.

Åre i Sverige .
TYSSON #135368 01/10/2009 11:06 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Åre er toppers! vi er alltid en gjeng på 40 som drar i januar/februar hvert år.Januar kan nok være endel kaldere enn februar,men kler man seg godt så går det nok. :-)Tegefjell er et billig alternativ om man er ei lita gruppe.vi skal dit i slutten av januar å prisene ligger på 1500-3000 pr hytte (4-8 pers pr hytte)å så er det heller ikke langt ifra åre.man tar skibussen til åre å er der hele dagen å drar på afterskii på vei ned ....koser seg med masse liv,musikk å go drikke før man tar den mørke veien ned resten av bakken til bussen (om man tør :-))sjekk skistar.no

åre
TYSSON #135369 01/10/2009 11:51 PM
789 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

Åre er sweet! bosted: Åre sentrum, åre fjellby osv. Vil heller legge inn noen hundrelapper ekstra der for å bo sentralt enn å bruke de på taxi fra afterski osv..:)lettvint på alle måter, nært heis osv. Bestiller man tidlig er ikke prisene så høye heller.afterski og uteliv: alltid bra stemning i åre:)kjøring: offpiste? de fleste kjører i bakkene i selve åre, trekker du litt mot tegefjell/duved (gjerne de høyeste trekkene) kan det være en del urørt terreng. også på "hoved-toppen" og litt bortover mot bjørnen. :)ang for kaldt og mørkt: tror ikke mørke er noe problem, heisene stenger før mørket kommer (tror jeg), dessuten er en del bakker opplyst. et kan derimot være ganske kaldt, men det er jo bare å kle seg etter forholdene :)heiskort: http://www.skistar.com/are/svenska/skipass/priser_skipass_hela_are.app

Ikke alltid mye snø i Åre i januar
TYSSON #135370 07/10/2009 4:01 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Åre får ikke alltid mye snø tidlig på vinteren, det er en ting du kanskje bør tenke på ettersom du skal dra i januar. Den beste kjøringen i Åre er på det nakne fjellet på toppen, men der er det ofte mye vind, så dette området er sjelden åpent i januar. Er ikke uten grunn at åre inviterer på billig-uker for studenter o.l. i januar. Får du et heldig snødump kan det dog være superfett i Åre. Byen er småkoslig og intim, samtidig som det er mye natteliv for den som vil, så på utenomski-delen synes jeg Åre slår norske steder.

Nytt Choice hotell
TYSSON #135371 07/10/2009 4:35 PM
Entusiast
Entusiast

Det har kommmet et nytt stort choice hotell ret ved bakken i Åre. Skal kanskje dit til vintern:)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå