Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
G3 ski
#134226 27/02/2009 9:13 PM
Skippy Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg skal ha meg et nytt sett med ski og vurderer G3 El Hombre, men finner ikke så mye info om denne. Vet den er bra i pudder, men vil jo ha en ski som ikke er udugelig i bakken heller. Vurderer og sette på marker duke binding. Noen som har noen ideer om dette kan bli en bra kombinasjon? Noen som har kjørt på g3 og har noen kommentarer?

Re: G3 ski
Skippy #134227 27/02/2009 9:31 PM
Entusiast
Entusiast

Har kjørt lillebror Reverend i litt over 1 år, kjempegod ski, lite å vondt å si om den, vekten var knall! Dessverre for min del hadde jeg litt bakmonterte bindinger så jeg plagdes litt med dette. Men skia i seg selv var knall, fungerte godt i bakke. Men kjørte med Dynafit-rigg som er noe lavere enn Duke'en. Har Duke på andre ski og er veldig fornøyd med den!Har aldri hørt eller sett den montert på El Hombre, men det funker sikkert fett!

Skippy #134228 28/02/2009 12:05 PM
Skippy Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar, vet det er testing av ski i Oppdal i helgen, håper det kommer noen kommentarer fra folk som har prøvekjørt den da?

Jeg skal jo bruke den til skogskjøring, freeride og bakke, så vil ha en brei allround ski som ikke er for tung, tåler en del trøkk og som funker bra i bakke :-) Altså i pose og sekk. Noen tips og komme med?

Hva med Atomic Sugar Daddy??

Skippy #134229 28/02/2009 1:42 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har kjørt på G3 El Hombre i ca 14 dager, og allerede har den fått kjørt seg så det holder. Har vært på Riksgrensen to ganger siden åpningen i helga som var, samt vært på nærmest daglige toppturer, og særlig i pudder overbeviser den! Solgte nylig fjorårsmodellen av BD Havoc, og bakkeegenskapene til den skia var atskillig mer overbevisende enn EL Hombre, men det går fint å kose seg i bakken med El Hombre også. Men for meg er det store urørte fjellsider som teller, og da er El Hombre ei ski som virkelig gir godfølelsen! (kjører telemark med mine ski)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå