Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gotama Rocker VS Mantra
#133644 30/01/2009 12:25 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har hørt utrolig mange lovord om Mantra som ski. Men nå lurer jeg på om jeg heller skal velge Gotama. Har hørt at den kommer med Rocker i 2010 utgaven. Noen som har meninger om dette?

Re: Gotama Rocker VS Mantra
Snø,ski og smil #133645 30/01/2009 1:56 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Snø,ski og smil:Jeg har hørt utrolig mange lovord om Mantra som ski. Men nå lurer jeg på om jeg heller skal velge Gotama. Har hørt at den kommer med Rocker i 2010 utgaven. Noen som har meninger om dette?

Det er to ganske forskjellige ski, og valget bør være et resultat av bruksområde. Gotama med rocker blir helt sikkert en veldig morsom og leken pudderski, som fortsatt har nok innsving til bakkekjøring så lenge underlaget er mykt.

Mantra vil fortsatt være en stiv ski som sitter godt på hard snø og is, har stor fartsstabilitet, men mindre flyt i pudder og er relativt tunkjørt i lavere hastigheter...

Snø,ski og smil #133646 30/01/2009 4:10 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg drømmer selvfølgelig mest om å kjøre i deilig nysnø. Men fakta er vel at det blir en del bakkekjøring, er tross alt småbarnsfar. Men jeg har lyst på en ski som bir meg nye muligheter i forhold til de tannpirkerene jeg har idag. Derfor er jeg nysgjerrig på rocker gotama. Lurer på om den kan åpne nye muligheter for meg. Men det er viktig at den også funker på de vanlige dagene i bakken.. Er det tryggest med Mantra, eller kan jeg satse på at bakkeegenskapene er gode nok på Gotamaen?

Snø,ski og smil #133647 30/01/2009 4:21 PM
Medlem
Medlem

Jeg har kjørt begge skiene, dog Gotama 2005 eller 2004. Har nå årets Mantra. Gotama fikk jeg aldri kjørt skikkelig i løssnø, da jeg røyk litt leddbånd den vinteren, men fikk inntrykk av at den var flytevillig. Den gikk overraskende bra i preppa forlhold når det var ordentlig snø, altså ikke isete og kjipt. Begynte såvidt å blafre littegrann i fart. Mantra er fantastisk i bakken, sitter veldig bra og er en relativt stiv ski som også er veldig bra i stor fart i bakken. I løssnø er den også fin, men Gotama vinner nok med sine mål der, selvom bredden vel ikke er så vannvittig mye større. Ergo er min subjektive oppfatning at Mantra er mer bakke, Gotama mer pudder.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå