Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Garmisch Partenkirchen
#133492 21/01/2009 3:21 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.Vurderer tur til garmisch med noen kompiser og har noen spørsmål. For det første; hvordan er kjøringen der? (jada har lest nyeste FF, men de skriver jo alltid at ting er bra :P) For det andre; fly til innsbruck eller munchen? Er det greit å leie bil eller funker det fett med tog? (også fra innsbruck?) Og til slutt; vet noen noe om prisene på heiskort der borte? 6dagers feks. Er det et kort på hele smørja, eller snakker vi forskjellige kort på de forskjellige heissystmene?

Re: Garmisch Partenkirchen
Truls Finstad #133493 21/01/2009 5:21 AM
Entusiast
Entusiast

Google er en fin ting! :P

Har lest meg til følgende info:

Fra innsbruck 60 km, så ut som du må bytte tog 1 gang.Fra munchen, 120 km, går direkte tog.

pris på 6 dagers "happy ski card" som inkluderer 4 forskjellige heisanlegg er 175?.

Ganske dårlige nettsider, men fult mulig å finne ut av ting :P

Truls Finstad #133494 21/01/2009 8:58 AM
Medlem
Medlem

Får si det sånn: Skianlegget overasket positivt. Men vi var heldige med været da vi var der. Kom 30cm nysnø dagen før vi ankom. Ofte er det dårlig med snø i bunn. Men, 6 dager der tror jeg blir for mye. Tror derfor jeg lett hadde satset på leiebil om jeg skulle bo der en uke. Da er det enkelt å komme seg til andre anlegg i nærheten om man skulle gå lei.

Garmisch Partenkirchen
Truls Finstad #133495 21/01/2009 2:28 PM
J.K Offline
Medlem
Medlem

Hei! jeg har vært der 2 ganger, og begge gangene har vi tatt fly til munchen og tog derfra, funker veldig bra! jeg tror ikke det er noe vits med leiebil, det går busser rundt i hele byen, gjennom hele dagen som går til ski annlegget. det funker drit bra. Prisene i Garmisch er ganske greie, husker ikke heiskortprisene i farta, men du betaler for et kort som funker for hele garmsivh partenkirchen, tror faktisk du kan dra til andre anlegg med det samme kortet i nærheten, men er ikke helt sikker. det er hvertfall mye rimeligere å spise ute på byen enn i andre alpebyer. har ikke noe negativt å si om garmisch partenkirchen smile kjempe anlegg med masse fine bakker, bra offpiste muligheter og med en terrengpark også som ligger oppe på zugspitze. du tar tog opp dit, veldig behagelig med tog. nevner bare at togene er moderne.

Truls Finstad #133496 21/01/2009 5:13 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk for god info smile

tips
Truls Finstad #133497 21/01/2009 9:14 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg var ikke imponert over Garmisch, men jeg var ikke på Zugspitze. Vil tro du kan regne 2 dager på Zugspitze og 2 dager i Garmisch. Så kan du leie bil til områdene rundt de resterende. Hvis du kjører mot grensa til Østerrike kommer du til Leermoos omtrent etter 30 min. Ligger i sola, lekent og fint terreng. Lite folk. Anbefales!

Men selve Garmisch annlegget synes ikke jeg var spesielt inponerende. Vi kjørte fra München.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå