Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Flytte binding - 4frnt msp
#132823 02/01/2009 11:07 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Snowboardet er byttet ut med ski, og de første turene er unnagjort. Jeg kjøpte fjorårets 4FRNT MSP til en hyggelig pris, da denne skia skulle være "allround" og en fin nybegynner-ski! Min definisjon av allround er at den er ikke best på noen områder, men takler alle områder til en viss grad.

Skuffelsen er stor over prestasjon til skias egenskaper i pudder. Jeg opplever skia som ganske så stiv, og i pudder (over kne-høyde) må jeg ligge hardt bakpå for å unngå å stupe fremover. Har noen andre erfaring med denne skia og dette 'problemet'?

Bindingen er festet som standard, dvs 86cm til tail og 97cm til nose.

- Hvis jeg flytter bindingen, kan jeg bruke de samme hullene dersom jeg ønsker å flytte den tilbake?- Vil det ha noe for seg å sette bindingen 2 cm lenger bak? Vil skia fungere like godt i preppet bakke, evt hvA vil bli verre/bedre?

Ellers så er jeg forsåvidt fornøyd med skia, og jeg kommer sikkert til å kjøpe meg en ren frikjørings/pudderski til toppturer neste år, men vil gjerne nyte årets pudder smile ....jeg er også åpen for at det kanskje er mine ferdigheter/mangel på ferdigheter som kan være kjernen til problemet ;|

SKI: 187cm || 128 / 96 / 117mm || 25m turn radiusKJØRER: 185cm || 80 kg Håper noen har inputs - på forhånd takk!

Re: Flytte binding - 4frnt msp
delinq1t #132824 03/01/2009 11:12 AM
Ivrig
Ivrig

Jeg kjenner ikke skiene og kan ikke uttale meg om dette med flytting av bindingene 2 cm har noe særlig å bety, men du har ikke fått noe svar.

En ting kan jeg svare på: Du kan fint benytte de gamle hullene dersom bindingene flyttes tilbake. Men; for at dette skal være enklest mulig benytter du plastplugger når du plugger hullene ved første flytting.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå