Snowboardet er byttet ut med ski, og de første turene er unnagjort. Jeg kjøpte fjorårets 4FRNT MSP til en hyggelig pris, da denne skia skulle være "allround" og en fin nybegynner-ski! Min definisjon av allround er at den er ikke best på noen områder, men takler alle områder til en viss grad.
Skuffelsen er stor over prestasjon til skias egenskaper i pudder. Jeg opplever skia som ganske så stiv, og i pudder (over kne-høyde) må jeg ligge hardt bakpå for å unngå å stupe fremover. Har noen andre erfaring med denne skia og dette 'problemet'?
Bindingen er festet som standard, dvs 86cm til tail og 97cm til nose.
- Hvis jeg flytter bindingen, kan jeg bruke de samme hullene dersom jeg ønsker å flytte den tilbake?- Vil det ha noe for seg å sette bindingen 2 cm lenger bak? Vil skia fungere like godt i preppet bakke, evt hvA vil bli verre/bedre?
Ellers så er jeg forsåvidt fornøyd med skia, og jeg kommer sikkert til å kjøpe meg en ren frikjørings/pudderski til toppturer neste år, men vil gjerne nyte årets pudder
....jeg er også åpen for at det kanskje er mine ferdigheter/mangel på ferdigheter som kan være kjernen til problemet ;|
SKI: 187cm || 128 / 96 / 117mm || 25m turn radiusKJØRER: 185cm || 80 kg Håper noen har inputs - på forhånd takk!