Er det snakk om pakke av typen "ski, binding, og støvel, kr. 1890,-"? (Eller noe i nærheten?)
I så fall må jeg innrømme at jeg er VELDIG skeptisk til hva slags kvalitet en slik pakke har. (OK da, min helt personlige mening er at dette er søppel, og noe jeg ville styrt langt unna)
Men, det skal legges til at jeg er litt utstyrsidiot, og har skiutstyr som egentlig er et par hakk bedre (og dyrere) enn egen ferdighet skulle tilsi.
Så, en slik COOP OBS-pakke kan muligens være helt OK som nybegynnerutstyr, hvis det snakk om å cruise litt i grønne og blå bakker et par dager i Påsken, og man ikke har noen som helst krav til utstyret man bruker, kombinert med ingen forventninger eller ønsker om å bli bedre på ski.
Men, hvis man virkelig har falt for skikjøring, og vet at man kommer til kjøre en del hver sesong, samt man innser at skiferdighetene både kommer til å bli bedre (og man ønsker også å oppnå dette) så mener jeg at slike pakker er noe å se bort ifra. Man kommer altfor fort til å innse at man behøver noe bedre, både hva angår ski og støvler.
Jeg mener helt ærlig at for "voksne" kjørere (fra 16 år og oppover) så må man så og si alltid opp i minst kr 1500,- for å finne gode skistøvler alene.
Skal man ha en grei pakke med ski, støvler og binding som funker både når man er nybegynner og helt til man kommer opp til (og muligens over) middels nivå, så bør man legge rundt 4-5000 kroner i utstyret.
Og, man bør snakke med folk som KAN utstyr! Uten å fornærme noen; i 99% av tilfellene, finner man ikke de folkene i sportsseksjonen på OBS!
Gå til en sportsbutikk som har kunnskap.
Ifølge profilen din, soff, bor du i Bergen. Da anbefaler jeg Platou Sport.