Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vi skal til Ischgl i uke 7 og trenger noen gode råd
#132731 26/12/2008 4:50 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heia :cool

Vi er noen gladgutter som skal til Ischgl i uke 7. Etter flere år i stanton med mosern og KK,er det på tide å prøve noen annet.Men for at vi skal få mest mulig ut av uka vår, håper vi at dere kan gi oss noen anfalinger for;Hvor skal vi kjøre for¨å finne offpiststedene ?Hvilke afterskisteder bør prøves, det blir vel vanskelig å toppe KK kanskje ?

Håper noen har aneldning til å gi oss noen gode råd

Stor skihilsen

Svein-Erik

Re: Vi skal til Ischgl i uke 7 og trenger noen gode råd
Svein-Erik #132732 30/12/2008 6:37 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du har 3 stk meget bra after ski, dorf cafe masse svensker og Nordmenn så har du kushdal som er den støste,apres som er ski bomsene sitt tilholdsted.Masse muligheter for offpist,godt synlig fra løypa.Vi hadde en fantastisk dag ned på andre siden til Sveits.Vi hadde også noen fine dager,hvis du holder deg til venstre i annlegget når du ser nedover, galtur er et lite ski annlegg 7 km fra ischgel der kan man nesten være helt alene.PS. få med dere fest og kjelke kjøring fra topp stasjon på natta, vær torsdag tror jeg. god tur

Svein-Erik #132733 30/12/2008 7:46 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tusen takk for anbefalingen. Helt suvereeent Flere av gutta har hatt stanton som reisemål i 7 år nå, så det er vel på tide å prøve noe nytt.

Tusen takk smile

Skianlegg rundt Ischgl
Svein-Erik #132734 03/01/2009 11:45 AM
Fersking
Fersking

Var i Ischgl i 2007 en uke og tilbrakte kun 1,5 dag i Ischgl-anleggene. Der var det stein hardt og alle offpisterutene vi hadde googlet oss til var ubrukelige. Vi tilbrakte da tid i Galtür og See i Silvretta-dalen samt Stuben (ikke for lang kjøretur)

Et lite tips: Dersom dere er usikre på forholdene i Ischgl kjøp en dags kort første dagen og sjekk forholdene. Skikort er langt billigere i de andre anleggene i dalen enn i Ischgl

Spesielt Galtür vil jeg anbefale. 3 uker etter siste snøfall fant vi mye fint pudder. Det lå en fin flanke til venstre for toppheisen (sett nedenfra) hvor vi koste oss godt.

Når det gjelder afterski kommer det selvfølgelig ann på hva du liker. Personlig liker jeg å få sitte litt i starten av afterskien. "Kustahl" ble derfor litt slitsom. Stedene jeg likte godt var "Nikkis Stadl" og "Kitzloh" (relativt høy partyfaktor). En ting er ihvertfall sikkert og det er at Ischgl skuffer ikke når det gjelder afterski

Svein-Erik #132735 03/01/2009 4:59 PM
Ringrev
Ringrev

Ishgl skuffer for så vidt ikke når det gjelder afterski, MEN ingen steder der overgår KK i st anton, for å si det sånn, bare så dere ikke har alt for høye forventninger;-) Ischgl er mere pels og bling bling, anlegget er topp moderne og noen av spisestedene oppe i anlegget er rimelig alvorlig fancy, vi snakker 100% marmor dass;-) Mye lett tilgjengelig offpiste. Hvis du gjør som det står på denne siden: http://www.silvretta.at/htm/googleearth.phpSå får du iscgl anlegget inn på google earth, veldig stilig. Afterskien kan du begynne oppe i bakken, full fres på noen av stedene på vei ned til byen. Rundt Palinkopf finnes det oppmerkede offpiste ruter, ellers hadde vi en offpiste tur fra greispitz og ned til samnaun, måtte klatre litt;-), ikke lurt å bare følge spor nei;-). Galtur vil jeg tro er bra hvis det ikke har snødd på lenge, mener du kan kjøpe heiskort som gjelder både i ischgl og galtur. Iscghl er bra, flott anlegg, flott by, stort utvalg i party steder, burger king, hehe. Men det er bedre stemning i St Anton.

Svein-Erik #132736 03/01/2009 5:05 PM
Ringrev
Ringrev

Paznauner thaya heter en sted oppe i bakken, der er det full knall i tre tiden. Ku stallen i byen er grei, på andre siden av gang tunellen er det et sted med go go girls og et sted til som jeg ikke husker navnet på med mange livlige dansker, faktisk strippeklubb i kjelleren på burger king også når jeg tenker meg om, he he.

Afterski
Svein-Erik #132737 03/01/2009 11:16 PM
Medlem
Medlem

Det jeg undrer meg over etter å ha vært i Østerike er om de virkelig liker musikken som spilles, eller om det lagt inn seriøs køddfaktor. En uke med teknofisert tyrollerompa er fan meg litt slitsomt. Er det bare meg eller?

Svein-Erik #132738 04/01/2009 11:12 AM
Ringrev
Ringrev

He he, det er jo litt av sjarmen der nede. På KK i st anton spiller de ikke ompa forresten.

Svein-Erik #132739 04/01/2009 7:01 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Det går vel litt i ompa ompa på mooosern i stanton også, men har vel et inntrykk at ompa ompa faktoren er tilstede når man på steder hvor man kjører "uteafterski", men utover kvelden blir det stort sett normal musikk med enkelte ompa ompa slagere

Takker igjen for gode råd. Vi tar det med oss. Kan jo hende at man er på plass i stanton neste år igjen, selvom det er en Canada tur som ligger høyt på lista for neste turmulighet. VI har vel erfart at også stanton har hatt dårlige forhold de to siste årene, særlig i 2007 :-(

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå