Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Line EP pro eller Sir Francis Bacon?
#132359 05/12/2008 10:25 PM
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 2
evensen Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 2

Hei, jeg lurer på å skaffe meg et par gode pudderski, og jeg har hørt at Line EP pro og Sir Francis Bacon er gode valg.

Hvis jeg vil ha et par ski som er gode i pudder, ok i bakken og takler det meste hvem bør jeg velge? Er det andre ski som er bedre enn dem?

På forhånd takk for alle svar :wink


Re: Line EP pro eller Sir Francis Bacon?
evensen #132360 06/12/2008 4:04 AM
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 114
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 114

Ingen av de, begge to er torsjonsmyke som fy og nærmest ubrukelige i bakken om det ikke er svært mykt.

EP flyter bedre i dyp,løs snø, mens SFB er mer leken og raskere.

Vil du ha en allroundski er Prophet 130/100 veien å gå.


EP og SFB
evensen #132361 06/12/2008 12:26 PM
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 103
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 103

Ser det skrives mye dårlig om disse skia inne på forumet her og lurer på om det er mest folk med racingbakgrunn som gir de sånn en dårlig tilbakemeldinger. Må alle ski være torsjonsstive for å være bra? Er det ikke det å ha litt andre kvaliteter ved disse skiene som nettopp er meningen med dems design? Skal man ha en stiv ski så er det vel ikke meningen å kjøpe twintip? Eller man kjøper "Stöckli Snake" viss en ønsker begge deler.

Bunnlinjen her er: EP og SFB får god kritikk på tester, mens folk på forumet her virker ikke så "entusiastiske" etter å ha "fingerflekset" skiene.

Hva er grunnen til dette?


Re: Line EP pro eller Sir Francis Bacon?
evensen #132362 06/12/2008 2:56 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 211
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 211

jeg har ikke prøvd noen av skiene, men etter at jeg har lest testene og hørt her virker det som om disse skiene passer for noen som vil leke og ha det fett uten om å droppe 20 m klipper... sånn jeg ser det..

sorry for å gå offtopic, du ble vel ikke så mye klokere på hvem ski du ville velge...


Re: Line EP pro eller Sir Francis Bacon?
evensen #132363 06/12/2008 4:23 PM
Registrert: Apr 2014
Innlegg: 230
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Apr 2014
Innlegg: 230

Sitat Mats:Ingen av de, begge to er torsjonsmyke som fy og nærmest ubrukelige i bakken om det ikke er svært mykt.

Veldig godt poeng.Men - sånne ski kjøper man ikke for bruk i bakken.

Når man kjøper ski som dette har man gjerne et par eller to fra før.

Advarsel: innlegget kan inneholde sarkasme.


Kommer helt ann på hva du skal bruke skien til
evensen #132364 06/12/2008 4:52 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 18
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 18

Kjørte på SFB i fjor, syns den var kjempe god i preppa løyper, funket til og med fint til å kjøre park med, selvfølgelig er d ingen slager om d er klunk is. Men da kjøper du heller ikke EP eller SFB. SFB er suveren til skogskjøring, helt rå på tett skog. anbefaler å montere de noe fram for midsole. Jeg syns i alle fall skien ble mye kjekker å kjøre da.

EPen er veldig myke, så det kommer litt ann på hvor mye du veier, men disse funger også i løype selv om de blaffrer mye i høyere fart. Men om du skal kjøre mye i løype ville jeg heller gått SFB, en fantastisk ski.

Jeg kjøpte både Ep og nye SFB i år, siden jeg veier 90 kg så fant jeg ut at EPen ble for mye for meg så jeg fikk bytta den mot et par JJer, men igjen da sto jeg igjen med 2 par ski som er noenlunde like ( borsett fra rockern i JJen) samme midje og noenlunde samme radie. I og med at jeg ikke trenger SFBen er den til salg smile 6000 med jester binding . send meg en FFmail om du er keen .


 
 
skrivefeil :P
evensen #132365 06/12/2008 5:06 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 18
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 18

finner ikke ut ossen man redigerer, så bare skriver nytt innlegg.

EPen ble ikke for mye for meg, Men for MYKE for meg. smile


SFB EPp
evensen #132366 06/12/2008 9:31 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 75
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 75

Jeg kjørte EPP i fjor å kan ikke si jeg er annet en superfornøyd! Hadde forventet en ski som bare gikk ann å bruke når det var knedyp og oppover, men nei endte med å bruke den skia mest av alle (Jon olson pro,supermojo og mojo 94 og Line EPP) det som er så genialt med den er at selv om det er 10 cm pudder på hardt underlag så kjennes det ut som det er myye mer da du ikke kommer anni bunnen å får den gooode surfefølelsen! De er også morsom i bakke, rask fra kant til kant iforhold til størrelsen og holder OK i godt preparerte bakker! Den er også morsom å bare jibbe rundt på småkuler osv da den er lett og myk iforhold til størrelsen!!

Mats har ikke prøvd begge (eller noen av dem) sånn btw..(tipper jeg)

Feite ski med rocker til folket!


Re: Line EP pro eller Sir Francis Bacon?
evensen #132367 06/12/2008 11:14 PM
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 114
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 114

Sitat telemarkingen:Ser det skrives mye dårlig om disse skia inne på forumet her og lurer på om det er mest folk med racingbakgrunn som gir de sånn en dårlig tilbakemeldinger. Må alle ski være torsjonsstive for å være bra? Er det ikke det å ha litt andre kvaliteter ved disse skiene som nettopp er meningen med dems design? Skal man ha en stiv ski så er det vel ikke meningen å kjøpe twintip?


</p>

Jeg sa ikke de var dårlig til sitt bruk, men dårlig i bakken, noe som stemmer voldsomt godt.Bruker selv begge skia iblant, og de er kjempeartige i løs snø, men på et hardt underlag blir det bare tull.<p>Skal man ha en allroundski velger man noe helt annet, enkelt og greit.


Re: Line EP pro eller Sir Francis Bacon?
evensen #132368 06/12/2008 11:25 PM
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 114
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 114

I tillegg er jo alt som er skrevet her (såfremt man har prøvd skia) kun subjektive meninger. Hva jeg skriver er ingen universell sannhet, som enkelte tror.

Det beste tipset er uansett å prøve det man kan før man kjøper. Jeg mener Prophet-serien er veien å gå om de skal brukes "mye" i preparert bakke.

(Forumet trenger fortsatt en "redigert innlegg"-funksjon).


SFB!!
evensen #132369 20/12/2008 7:33 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 20
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 20

Jeg kjørte en del på SFB i fjor vinter, og ble sinnsykt imponert! ikke bare er den rå til skogskjøring og pudder, men den er faktisk morsom å kjøre i preppet løype også! Har selv ikke prøvd EPP, men ser for meg at SFB er et utmerket valg, dersom du ikke skal kjøre deeeeep pow!Kos deg med skiene, det gjør jeg laugh


EP
evensen #132370 20/12/2008 11:38 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 182
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 182

Har hørt att viss du skal droppe klipper og lignende, er Bacon ett bedre valg. EP pro er sykt myke. Las på TGR att det er veldig enkelt å ende opp på rumpa viss du lander litt bakpå.Her ser du eksempel på flexen:http://www.skipass.com/photos/imagebank/79044.jpg


 
 
Re: Line EP pro eller Sir Francis Bacon?
evensen #132371 27/11/2009 4:16 PM
Registrert: Nov 2016
Innlegg: 50
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Nov 2016
Innlegg: 50

Så Line EP pro er ikkje å anbefala for ein på ca 90 kg?Ser etter ein pudderski, men veit ikkje heilt kva eg skal gå for... Kuro, Hellbent, Moment Comi, Line EP pro...

Er 185 cm, så vil ikkje kjøpa noko som er for kort heller.

Nokon gode tips?



Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå