Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trenger tips/råd til nytt brett.
#13187 11/01/2011 11:57 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.Ganske fersk i gamet. Min andre sesong på brett, og merker nå at mitt Burton Blunt brett er veldig ustabilt når jeg vil rett frem. Kikker nå litt på brettene fra Lib Tech, men litt usikker på hvordan de oppfører seg.Det jeg jakter på er: et lettkjørt brett som er noe mer stabilt rett frem og som ikke kanter så lett.Det meste av kjøringen vil nok bli i preparerte bakker, lekte meg litt i nysnøen nå i helgen, og det var morro. Håper så klart å bli flinkere og flinkere etter hvert, så om brettet funker for meg de neste årene og, så er det et stort pluss.GeirH

Re: Trenger tips/råd til nytt brett.
Gäschen #13188 11/01/2011 2:59 PM
Fersking
Fersking

Hei. Har stått på Snowboard i snart 17 år og har prøvd mange forskjellige brett opp gjennom årene, Burton, K2, Santa Cruz, Nitro, Option, Salomon, Silence, Solo, pluss flere og nå sist; Lib-Tech.

Kjører på ett Lib Tech Travis Rice 164.5, primært tenkt for toppturer/frikjøring, men er overrasket over hvor bra det fungerer i parken også. Mykt når du trenger det, stivt når du trenger det, magne-traction stålkanter er vel det beste jeg har vært borti når det kommer til høy fart på preparerte/isete bakker. Sitter som ett skudd og er aldri redd for at kantene skal slippe taket.Jeg er 180cm, veier rundt 85 kilo, og synes 164.5 passer utmerket, avhengig av hva du skal bruke brettet til så kan det hende at Lib-Tech har andre brett som passer deg bedre, (Skate-Banana brettene er vel kjent for de fleste park-rotter) men anbefaler deg absolutt å sjekke ut Lib-Tech!Har vel enda til gode å høre om en Lib-Tech eier som er misfornøyd med brettet sitt:grin(Selv om de sikkert finnnes)

Lykke til med valg av nytt brett!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå