Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Montering av bindinger
#131862 18/11/2008 3:10 PM
DrS Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Lurer på om jeg skal kjøpe et par seth pistol som jeg har sett litt på. De er brukt 1 sesong og ser greie ut.Jeg er 183cm, 95 kg. Skiene er 189cm. Er disse for lange for meg? Er ikke helt grønn på ski, men ingen ekspert heller. Også sier selger at bindingen er montert på +3. hva betyr dette? Forover eller bakover? I forhold til midten? Og hvor burde de være?Mange spm på en gang, men takker for alle svar dere klare å skrape sammen.

Re: Montering av bindinger
DrS #131863 18/11/2008 3:24 PM
Entusiast
Entusiast

Høres helt greit ut. Noen cm ekstra er ikke å forakte. +3 betyr helt sikker at de er trukket litt tilbake, noe som bare kan være en fordel dersom du er redd de er for lange uansett. De blir litt mindre vinglete i fart, og du slipper å henge like mye i skoene når forholdene ikke er helt ideelle.

Tror jeg...? wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå