Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Mayrhofen
#131663 11/11/2008 8:01 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har prøvd å finne tidligere artikler om mayrhofen, men med dårlig resultat. Er det noen som har erfaring med Mayrhofen?Bra kjøreforhold? Digg afterski?Sett i forhold til Bad Gastein eller kanskje Val Disere?Takker for svar:)

Re: Mayrhofen
John Rambo #131664 11/11/2008 8:17 PM
Fersking
Fersking

Mayrhofen er et allsidig skisted, med et intelligent løypesystem som knytter "hele" Zillertal sammen, totalt er det sikkert over 60 mil med løyper i alle kategorier, hovedvekt på lett/middels løyper. Gode løssnømuligheter finner du iallefall i området rundt Rastkogel (om jeg husker riktig), her kjører du fra 2500 m og oppover. Jeg leide meg en guide et par dager og fikk fine opplevelser som jeg aldri hadde funnet selv. Så vidt jeg husker så finner du også Østerrikes bratteste preparerte bakke her, med fall på nesten 80 grader om det skulle være av interesse. Afterskien er tradisjonell, spesielt et sted ved Arhorn dal-stasjonen var bra - Bruck'n Alm eller Stadl. I forhold til Bagdastein så er Mayrhofen mer allsidig og litt mer smartness i heis-/løypesystemet. Jeg har kun vært i Mayerhofen to ganger, mot flere i Bagdastein så sammenligningen blir ikke rettferdig. I Bagdastein/Sportgastein er det lettere - eller så føles det bare slik - å finne gode løssnømuligheter. Men jeg er Østerrikefan, så det ene er like bra som det andre. Du finner forøvrig informasjon på www.mayrhofen.com. God tur!

John Rambo #131665 11/11/2008 9:06 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat askergutt1:Så vidt jeg husker så finner du også Østerrikes bratteste preparerte bakke her, med fall på nesten 80 grader om det skulle være av interesse

Harakiri - 78%

Det er noe helt annet enn 80 grader.

John Rambo #131666 12/11/2008 7:34 AM
Fersking
Fersking

skrivefeil, jeg legger meg helt flat....

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå